سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حزب سوسیال مسیحی برای حل مسئله پناهندگان به مرکل اولتیماتوم داد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "هورست زیهوفر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان به صدر اعظم آلمان دو هفته زمان داد تا سیاست‌های خود در قبال بحران پناهندگان را تغییر دهد.

به این ترتیب در مناقشات درباره سیاست پناهندگان "هورست زیهوفر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان یک اولتیماتوم جدید به مرکل داد. وی در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" تاکید کرد: در چهارده روز آینده ما به صورت کتبی از دولت آلمان درخواست می کنیم که بار دیگر شرایط قانونی منظم را به مرزها برگرداند.

"زیهوفر" که نخست وزیر ایالت بایرن نیز هست تصریح کرد که اگر مرکل این اقدام را انجام ندهد برای ما هیچ چاره ای باقی نمی ماند که دربرابر دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان شکایت کنیم.

نخست وزیر ایالت هسن از حزب دموکرات مسیحی  نیز برای اولین بار  به استراتژی مرکل برای حل بحران پناهندگان از راهکار اروپایی به جای راهکار ملی ابراز شک کرده و گفت: من همچنان بر راهکار اروپایی تاکید دارم؛ اما وقتی در اروپا هیچ پیشرفتی وجود ندارد بنابراین بید راه های جدیدی را انتخاب کنیم.

از طرف حزب سوسیال دموکرات هم فشارها بر مرکل برای حل بحران پناهندگان افزایش می یابد.

"توماس اوپرمن"، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در این باره اظهار داشت که باید هر چه سریع تر راه حل اروپایی وعده داده شده شکل گیرد.

"زیگمار گابریل"، رئیس حزب سوسیال مسیحی هم تاکید کرد که اگر اقدامات انجام گرفته تا بهار تاثیرات خود را نشان ندهد ما ( درباره پناهندگان) به اعداد و ارقامی می رسیم که کار سخت می شود.

"استفان مایر"، سخنگوی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی از حزب سوسیال مسیحی هم تاکید کرد که در نشست اتحادیه اروپا در ماه فوریه باید یک راه حل مناسب اروپایی برای مسئله پناهندگان یافت شود. اگر اروپا نتواند این کار را انجام دهد باید دولت آلمان اقدامات ملی را در این راستا در پیش گیرد تا شمار پناهندگان را به شکل واضح و چشمگیری کاهش دهد.

گابریل نیز تاکید کرد که البته مرکل با این اظهار نظر مبنی بر اینکه قانون پناهندگان هیچ محدودیتی نمی‌شناسد حق دارد، اما در دموکراسی این شهروندان هستند که تصمیم می گیرند.

وی همچنین تصریح کرد که اگر تامین امنیت مرزهای خارجی اروپا موفقیت آمیز نباشد بنابرای مرزهای باز در اروپا در معرض تهدید قرار می گیرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ورود پناهندگان مسیحی عراقی به فرانسه