سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دعوا بر سر ترامپ بالا گرفت/ پل رایان تهدید به کناره گیری کرد


پل رایان اعلام کرد در صورتی که ترامپ بخواهد، وی از ریاست کنوانسیون حزب جمهوریخواه کناره گیری می کند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 'پل رایان' رئیس نمایندگان آمریكا كه با انتقادهای شدید از سوی دونالد ترامپ تنها نامزد حزب جمهوریخواه برای ریاست جمهوری 2016 آمریكا و هوادارن او تحت فشار است، اعلام كرد در صورتی كه ترامپ بخواهد، وی از ریاست كنوانسیون حزب جمهوریخواه كناره گیری می كند.

به گزارش انتخاب، سی ان ان روز سه شنبه گزارش داد: ترامپ كه تنها گزینه نامزدی حزب جمهوریخواه برای ریاست جمهوری 2016 آمریكا است، باعث ایجاد شكاف در میان تشكل های حزب جمهوریخواه و چهره های متنفذ این حزب در حمایت و تایید وی در نشست آتی كنوانسیون حزب، شده است.

این شبكه تلویزیونی گزارش داد: پل رایان هفته گذشته گفته بود در حال حاضر وی آماده نیست تا از ترامپ حمایت كند.

'سی ان ان' پیشتر گفته بود: تنش بین پل رایان و ترامپ بر سر این موضوع كاملا واضح است؛ اگر رایان از ترامپ حمایت نكند آیا می تواند رئیس كنوانسیون حزب جمهوریخواه باشد؟

در همین حال 'سارا پیلن'، كه در رقابت های ریاست جمهوری 2008 میلادی در كنار جان مك كین از باراك اوباما شكست خورد، نیز در مصاحبه با سی ان ان گفته بود: وی (پل رایان) در نهایت با ترامپ مواجه خواهد شد، اگر (پل رایان) ترامپ را مورد تایید قرار ندهد، زندگی سیاسی وی پایان خواهد یافت.

بنابراین گزارش قرار است رئیس مجلس نمایندگان آمریكا و ترامپ پنجشنبه این هفته در واشنگتن با یكدیگر دیدار كرده و تلاش كنند تا از اختلافات بكاهند.

خبرنگار سی ان ان در پایان گزارش داد پل رایان گفته است: اگر ترامپ راحت است، من از ریاست كنوانسیون حزب (جمهوریخواه) در ماه ژوئیه كناره گیری می كنم، اما ترامپ چنین كاری نخواهد كرد.
به گزارش ایرنا؛ ترامپ در مصاحبه روز یكشنبه (19 اردیبهشت) با شبكه 'ان.بی.سی نیوز' گفت در صورتی كه 'پل رایان' در كنوانسیون حزب جمهوریخواه وی را تایید و حمایت نكند، با پیامدهای آن مواجه خواهد شد و زمان را برای بركناری رایان از این سمت، از دست نخواهد داد.

'جفری لرد' (Jeffrey Lord) مفسر سیاسی روز دوشنبه در این باره به 'سی ا ن ان' گفت كه اقدام پل رایان در تایید نكردن ترامپ، یك اشتباه است.

درهمین حال، جان مك كین نامزد شكست خورده ریاست جمهوری سال 2008 آمریكا از حزب جمهوریخواه كه در ابتدای كار با توهین های ترامپ مبنی براینكه وی (مك كین) قهرمان جنگ ویتنام به شمار نمی رود، خواستار حمایت حزب جمهوریخواه از ترامپ شد.
مك كین گفت: نادیده گرفتن خواسته رای دهندگان ابلهانه است.

سی .ان.ان در گزارش روز دوشنبه خود با اذعان به عمیق تر شدن جنگ داخلی در میان حزب جمهوریخواه گفت: این نخستین باری است كه حزب جمهوریخواه با نامزدی روبرو است كه با تایید و حمایت تشكیلات جمهوریخواه همراه نیست.


ویدیو مرتبط :
تهدید پرسپولیس به کناره گیری از لیگ برتر ایران