سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پروپاگاندای ناشنیده حوزه انتخاباتی جنوب استان ایلام


در این مطلب آمده است: انتخابات در حوزه انتخابی ما به گونه ای است که می توان بهترین تعبیر برای آن را، این دانست که هر طرفش را می گیری از طرف دیگر می افتد؛ انتخاباتی که تنها ویژگی منطبق بر آن برای تعریف آن به عنوان یک فرآیند مشارکتی و اظهار عقیده و دادن رای به سرنوشت خود، حجم کمی مشارکت است، کیمیتی که در آن نشانی از اهمیت و ارزش داشتن رای، آگاه بودن به انتخاب و آینده اندیش بودن حداقل به اندازه مدت چهار سال یک دوره نمایندگی، راهی ندارد.
اغماض از همه این موارد بدلیل تاثیرگذاری عوامل مهمی مانند تعصب، نگرش هویتی، قوم گرایی انتخابات در حوزه انتخابی ما به گونه ای است که می توان بهترین تعبیر برای آن را این دانست که هر طرفش را می گیری از طرف دیگر می افتد.
اغماض از همه این موارد به دلیل تاثیرگذاری عوامل مهمی مانند تعصب، نگرش هویتی، قوم گرایی شدنی است، اما چشم چوشی از پروپاگاندای تبلیغاتی و سوت و کف زدن های ناآگاهانه طرفداران در حالی که هنوز هم تبلغات رسمی شروع نشده است، شدنی نیست.
پروپاگاندایی که، آهنگ بسیار خطرناکی را نه برای این دوره که برای همه صحنه هایی که مردم باید در آن انتخاب کننده باشند به صدا درآورده است. آهنگی که چنان بلند به وسیله برخی به صدا درآمده که گویا این حرف حضرت امام را که فرمودند؛ از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی - انسانی را در تبلیغ مراعات کنند، نشنیده اند.
آهنگ پروپاگاندایی که چند وقتی است به شدت در میان مردم تبلیغ می شود، اگر چه بسیار بدیهی است که هدف تمام کمپین های تبلیغاتی متقاعد کردن افراد حوزه برای جذب آنها است اما میان پیام های ارسالی حقیقی، درست و تبلیغات مبتنی بر وعده های سرخرمن،پوچ و آرمانی تفاوت بسیاری وجود دارد.
تبلیغاتی که کاندیدا را سوپرمن، معجزه گر و حلال مشکلات سطح کلان می داند؛ تبلیغاتی پروپاگاندایی، تلاشی است برای رواج نظراتی خاص از طریق بیان واقعیات با شعارها، تبلیغات و گزارش های غیر واقعی با هدف تاثیر گذاشتن بر ذهن مخاطب و تشویق او به سوی هدف یا انتخابی خاص.
پروپاگاندا بر خلاف تهیه اطلاعات واقعی و درست، اغلب اوقات، واقعیت ها را بطور گزینشی بیان و بازنمایی می شوند و این در حالیکه نادرستی آن بر گوینده روشن و آشکار است تا از سوی مخاطب، واکنش و رفتاری احساسی و نه آگاهانه و خردمندانه سربزند نتیجه این امر، تغییر گرایش دلخواه به سوی هدفی است که برای مخاطب انتخاب شده و به منظور پیشبرد یک برنامه سیاسی، در نظر گرفته شده است.
افزون بر این، پروپاگاندا می تواند در شکل یک نبرد و جنگ افروزی سیاسی نیز تلقی شود، در واقع باید گفت متاسفانه تبلیغات توخالی، شعارهای آرمانی، قول های فراوان اشتغالزایی، تحریک طرفداران و... باعث سیطره نوع سیاه این پروپاگاندا شده است.
سناریوی که با ترکیب مولفه های بشدت متعصبانه به شکل توهین، جوک، تهمت، ناکارآمد جلوه دادن و ایجاد نگرش منفی نسبت به رقبا خود را نشان می دهد؛ حال گریزی به این سخن امام خمینی (ره) می تواند راهگشای هدف این نوع تبلیغات باشد که فرمودند: تویی که فعالیت می کنی و تبلیغ می کنی برای انتخابات، تبلیغ خودت را می کنی یا تبلیغ برای اسلام می کنی؟ اگر برای رسیدن به مجلس است، دلت می خواهد مجلس بروی و می گویی مجلس یک مقامی است، شما تبلیغ برای خودت می کنی که همان تبلیغ برای شیطان است، و اما یک سوال؛ براستی ما انتخابات کنندگان در حوزه جنوب (حوزه انتخابیه اصلی دهلران)، چقدر به ارزش و اهمیت انتخاب و سرنوشت خود بها می دهیم و یا به عبارت بهتر انتخاب ما چقدر با این معیار رهبری تطابق دارد که فرمودند: در نظام اسلامی دارا بودن معیارها کافی نیست؛ بلکه انتخاب مردم هم شرط لازم است؛ انتخابی اصلح و مبتنی بر بصیرت، شعور، آگاهی و بدور از فریب خوردن از پروپاگاندای تبلیغات آنچنانی.
منبع: پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ایلام
6033

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دکتر احمد شوهانی نماینده منتخب حوزه شمالی استان ایلام