سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کتابی برای کاهش تصادفات جاده ای


کتابی برای کاهش تصادفات جاده ایایرنا/ کتاب جوان و ایمنی راه، محصول کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور ویل پارکس نماینده یونیسف در ایران رونمایی شد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در مراسم رونمایی از کتاب جوان و ایمنی راه در تالار جلسات این کانون گفت: بی شک آسیب های ناشی از حوادث رانندگی قابل پیشگیری است.
ابراهیم رضایی بابادی افزود: ما هنوز هر ساله حدود یک میلیون و 300 هزار نفر را به دلیل سوانح رانندگی از دست می دهیم و میلیون ها نفر دیگر مصدوم می شوند، این در حالی است که پشت هر انسان، یک خانواده را هم باید در نظر گرفت که آسیب می بیند.
وی ادامه داد: سوانح رانندگی به عنوان بزرگترین قاتل جوانان در جهان سنین 15 تا 29 سال است و در ایران این سن به 15 تا 25 سال رسیده است.
رضایی، هدف انتشار این کتاب را، راهنمای ایمنی و آشنا کردن قشر جوان با مسائل مختلف ایمنی در رانندگی دانست و نیز اجرای این پروژه به عنوان حمایت از کمپین مشترک جهانی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و بنیاد اتومبیلرانی و جامعه فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی با عنوان 'جان کودک را نجات دهیدگ عنوان کرد.
مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: ما در قبال آمار فعلی 17 هزار کشته در سوانح جاده ای وظیفه داریم چرا که اینها سرمایه های این مملکت اند و در این زمینه از ایده های خوب برای حل این معضل استقبال می کنیم و می توانیم جوایز خوبی هم در نظر بگیریم.
رضایی خاطرنشان کرد: اگر برای جاده سازی، اتوبان سازی و امثال آن، بودجه کافی نداریم برای آگاهی بخشی مردم و ایمنی آنها که می توانیم هزینه کنیم. باید کمک کنیم تا این دانش و آگاهی در بین دانش آموزان و از کودکی در بسته های آموزشی گنجانده شود و نقش اصحاب رسانه و وسایل ارتباط جمعی بی بدیل است.
در ادامه این مراسم، عضو مرکز تحقیقات ارتقاء ایمنی راه دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: تصادفات جاده ای یکی از چالش های جدی دنیا ست. آمارها نشان می دهد که جامعه کشته شدگان تصادفات ما بیشتر زیر 30 سال هستند و هر قدر بتوانیم فضایی ایجاد کنیم تا هیجانات این نسل را تخلیه کنیم، میزان این آسیب ها را کم کرده ایم.
علیرضا اسماعیلی تصریح کرد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می تواند نقطه امیدی باشد برای اینکه برنامه های آموزشی و رالی های مناسب نظیر آنجه که در کشورهایی مثل اتریش رخ دهد، برای این نسل پیش بینی شود.
رییس سابق پلیس راه کشور یادآور شد: باید سطح دانش افراد در این باره را بالا ببریم و کتاب جوان و ایمنی راه یکی از منابعی است که با گوشزد کردن خطر به رانندگان، برای رانندگی بهتر، روشنگری می کند. امیدواریم بتوانیم با ترجمه آثار روز دنیا در این زمینه، آمار نگران کننده تصادفات جاده ای ایران را کاهش دهیم.
مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه ها نیز در این برنامه گفت: جمعیت ما در سال 88 به ثبت رسید و در سال های اخیر فعالیت گسترده ای برای حساس سازی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر رانندگان انجام داده است. برگزاری همایش های هزار نفره بانوان، همایش با 100 نفر از ائمه جمعه و جماعات کشور برای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی ایمن نیز از دیگر اقدامات موثر ما بوده است.
بهروز غروی ادامه داد: آمار می گوید که در کشور ایران، قربانیان 42 درصد حوادث رانندگی مربوط به جوانان است که نیروی مولد یک جامعه هستند و کانون روی نقطه ای دست گذاشته که موضوع روز دنیا است.
مترجم این کتاب نیز اظهار کرد: رونمایی رسمی از نسخه انگلیسی کتاب راهنمای جوان و ایمنی راه در پانزدهمین نشست همکاری ایمنی راه سازمان ملل در شهر واشنگتن اتفاق افتاد.
مهدی علمدار تاکید کرد: این کتاب با حمایت سازمان بهداشت جهانی تالیف شده و ارزش و اهمیت ویژه ای برخوردار است و نشر آن می تواند موجب کاهش ریسک در رانندگی و افزایش آگاهی در ایمنی بخشی به جوانان و رانندگان باشد.
کتاب جوان و ایمنی راه ترجمه مهدی علمدار از تالیف نللی غصینی است که در نشر دستان تهران و با حمایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور در 3000 نسخه به چاپ رسیده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
ایده شرکت سامسونگ برای کاهش تصادفات جاده ای