علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



سری به سینماهای «هنر و تجربه» بزنید/ از مستند و کوتاه تا داستانی


به گزارش خبرنگار مهر، گروه سینمایی «هنر و تجربه» در نوروز ۹۵ میزبان ۳ فیلم بلند سینمایی «چهارشنبه» به کارگردانی سروش محمدزاده، «نیم رخ ها» به کارگردانی زنده یاد ایرج کریمی، «تابو» به کارگردانی خسرو معصومی و فیلم مستند «فصل هرس» به کارگردانی لقمان خالدی است.

این فیلم ها از ۲۶ اسفند ماه سال جاری در سینماهای گروه هنر و تجربه اکران شده اند.

فیلم سینمایی «چهارشنبه» به کارگردانی سروش محمدزاده اثری اجتماعی است که نگاه متفاوتی به مقوله اعدام دارد و در خلاصه قصه آن آمده است: شاید هیچکدام نمی دانستند اتفاقى می افتد که چهارشنبه را برایشان روزى متفاوت می کند.

شهاب حسینی، آرمان درویش، نسیم ادبی، هستی مهدوی فر، امیر حسین شام بیاتی، الهام حاج فتحعلی، فرخنده فرمانی‌زاده، گیتی قاسمی، رسول ادهمی، نیما راد، پیام اینالویی، محمدرسول صفری، حمیدرضا جانباز، امیر کوروش زاده، بهناز بستان دوست، صمد عدالت زاده، مهدی حاج صفار، آریو ملت‌دوست، ایلیا کیوان، پانته آ کی‌قبادی، احسان ناجی و علیرضا خاتمی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«تابو» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی خسرو معصومی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است که در سال ۹۳ ساخته شد. در این فیلم بازیگرانی از جمله الناز شاکردوست، جمال اجلالی، محمدهادی دیباجی، جمشید جهان زاده، بیژن افشار و... به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سالار یکی از ملاکین بانفوذ منطقه هزارجریب در آرزوی فرزند تصمیم می‌گیرد برای چهارمین بار ازدواج کند. آق‌عمو که معتاد به مواد مخدر است و در گاوداری صالح مشغول به کار است، می‌پذیرد در ازای پرداخت بدهی‌ای که به صالح دارد دخترش را به عقد برادرش سالار در بیاورد. بهار که از قبل دل در گروی کسری داشته در مقابل این پیشنهاد به شدت مخالفت می‌کند.

مستند بلند «فصل هرس» به کارگردانی لقمان خالدی نیز از دیگر فیلم هایی است که نوروز ۹۵ در گروه «هنر و تجربه» نمایش داده می شود. این فیلم مستند داستان فردی به نام قاسم تک‌دهقان است که مدعی شده داروی سرطان را کشف کرده است. او جهت اثبات ادعایش دچار چالش‌هایی می‌شود.

همچنین با شروع اکران های نوروزی گروه سینمایی «هنر و تجربه» ۱۲ فیلم کوتاه در دو بسته با نام «فیلم های کوتاه روز ۱ و ۲» نمایش داده می شود.

در بسته «فیلم های کوتاه روز ۱» فیلم های کوتاهی چون «پایان نامه»، «چرا نباید مگس را کشت؟»، «خاطرات مخدوش یک دریاچه»، «سنگواره»، «شهر آسفالت»، «عروسی مسلم»، «کوزمک»، «نگاتیو» برای اکران نوروز در گروه «هنر و تجربه» انتخاب شدند اند.

همچنین فیلم های کوتاه «تنازع»، «جای منو تو اتاق بنداز»، «چله»، «صراحی»، «قمار باز»، «ناتمام به شدت هرچه تمام تر» در بسته «فیلم های کوتاه روز ۲» قرار گرفته اند.


ویدیو مرتبط :
سینما آی فیلم - گروه هنر و تجربه