رشد 21 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در منطقه آزاد انزلی


مظاهری گفت: صدور مجوز پروانه‌های ساختمانی صادره در هشت ماهه امسال از نظر تعداد حدود 15 درصد و از نظر مساحت حدود 21 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، «وحید مظاهری»، مدیر عمران شهری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان این‌که در هشت‌ماه نخست سال 140 فقره مجوز پروانه ساختمانی در راستای توسعه فضای شهری و معماری منطقه با رعایت الگوهای معماری از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی صادر شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 140 فقره مجوزهای پروانه ساختمانی با زیربنای 77 هزار مترمربع در انواع کاربری‌هایی نظیر احداث مجتمع‌ها، واحدهای صنعتی، تجاری، مسکونی و اداری برای سرمایه‌گذاران محدوده منطقه صادر شده است.

وی تعداد پروانه ساختمانی صادره طی مدت مشابه سال قبل را 120 مجوز و متراژ پروانه‌های صادره در هشت ماهه سال گذشته را 61 هزار مترمربع برشمرد و افزود: صدور مجوز پروانه‌های ساختمانی صادره در هشت ماهه امسال از نظر تعداد حدود 15 درصد و از نظر مساحت حدود 21 درصد رشد داشته است.

مظاهری در خصوص علل افزایش تعداد درخواست‌ها برای صدور پروانه ساختمانی و سایر مجوزهای قانونی در سطح منطقه خاطرنشان کرد: بهبود فضای کسب و کار در منطقه آزاد انزلی طی یک سال اخیر و روند فزاینده حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف تولیدی و ساختمانی و استقبال گردشگران، از مهم‌ترین علل افزایش تعداد متقاضیان صدور پروانه‌های ساختمانی در محدوده این منطقه است.

مدیر عمران شهری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص مجوزهای پایان کار صادره در هشت ماهه نخست امسال تصریح کرد: در راستای انجام خدمات شهرسازی و تسریع در انجام عمران و آبادانی در راستای وظایف ذاتی مناطق آزاد، این سازمان اقدام به صدور 41 فقره مجوز پایان کار ساختمانی با زیربنای 17 هزار مترمربع و 16 فقره مجوز تمدید پروانه‌های صادره و 81 فقره مجوزهای لازم برای سایر فعالیت‌ها از قبیل دیوارگذاری، تفکیک، حفاری، تابلوسازی و ... کرده است.

مظاهری با اشاره به افزایش محدوده منطقه از 3200 هکتار به 9400 هکتار و لزوم ارائه خدمات کارشناسی بیشتر به مردم منطقه، خاطرنشان کرد: طی 8 ماهه سال تعداد 912 مورد بازدید و کارشناسی در خصوص موضوعات مرتبط با شهرسازی و معماری و همچنین استعلامات از شهرسازی توسط کارشناسان ذیربط سازمان انجام شده است و علاوه بر این به منظور برقراری نظم و جلوگیری از بروز تخلفات در امور ساخت و ساز منطقه این سازمان اقدام به تشکیل کمیسیون تبصره 2 ماده 99 کرده که تاکنون 24 جلسه طی 8 ماهه سال برگزار شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رشد ۱۸درصدی صدور پروانه های بهره برداری های صنعتی