ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



شهرستان 50 هزار نفری خلیل آباد بدون حتی یك باشگاه ورزشی


یك شهروند خلیل آبادی به ایرنا گفت: در این شهرستان نوپا افراد زیادی به ورزش علاقه نشان می دهند و به باشگاههای ورزشی مراجعه می كنند غافل از این كه هیچ كدام از این باشگاهها مجوز فعالیت ندارند.
وی كه خود دست اندركار فعالیت های ورزشی است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت شهروندان، لازم است بر وضعیت باشگاه های ورزشی به صورت مستمر و نظام مند نظارت شود.
به گفته او با توجه به اهمیت و نقش ورزش در سلامت جامعه و شكوفایی استعداد و توانمندی شهروندان و خصوصاً جوانان، ورود بخش خصوصی و حمایت از باشگاه ها ضروری است؛ اما باشگاه داران باید قبل از هر اقدامی برای اخذ مجوز اقدام كنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل آباد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار تأسف از این وضعیت گفت: در این شهرستان 12 باشگاه فعالیت دارند كه هیچ یك مجوز ندارند.
علی قربانی افزود: در برخی از این باشگاهها بیش از 100 ورزشكار عضو شده و به فعالیت ورزشی می پردازند كه تعطیلی آنها با توجه به محدود بودن فضاهای ورزشی و كمی امكانات، مشكلاتی را در پی دارد.
وی گفت: یقینا با جلوگیری از فعالیت همین تعداد باشگاه فاقد مجوز، چراغ ورزش شهرستان نیز خاموش خواهد شد.
به گفته او مشكلات حوزه ورزش در شهرستان خلیل آباد بسیار زیاد است كه از نبود امكانات و نبود نیروی انسانی گرفته تا عدم حمایت از ورزش هركدام به گونه ای در بی رونقی ورزش در این شهرستان موثرند.
رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل آباد گفت: حمایت‌های مردمی در كنار تلاش‌های مسئولان نقش بسزایی در پیشرفت ورزش شهرستان دارد اما پای كار آوردن علاقه مندان، برای اجرای برنامه های ورزشی در این شهرستان به سختی انجام می گیرد بویژه آنكه این اداره هنوز هیچ نیروی رسمی وزارتخانه ای ندارد و انجام همه كارها به دوش دو كارشناس این اداره است.
وی با اشاره به مشكلات بنیادین در حوزه ورزش خلیل آباد افزود: سال گذشته بیش از 500 میلیون ریال به ورزش روستاها برای تهیه توپ و تور و برپایی همایش پیاده روی اختصاص یافت اما تا كنون نتوانسته ایم نیروهای علاقه مند به ورزش در منطقه را برای فعالیت مستمر ترغیب كنیم و اغلب به طور مقطعی و فصلی اقداماتی در حوزه ورزش صورت می گیرد.
قربانی با انتقاد از بی اعتنایی دیگر دستگاهها به انجام فعالیت های ورزشی، گفت: اگر فعالان حوزه ورزش پای كار بیایند آمادگی هرگونه حمایت از برگزاری رویدادهای ورزشی را داریم.
وی بر لزوم آسیب شناسی حوزه ورزش خلیل آباد تأكید كرد و گفت: تلاش داریم برای رفع مشكلات این حوزه پس از آسیب شناسی اقدام كنیم.
مدیر باشگاه ورزشی 'فیزیك' خلیل آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وجود برخی بروكراسی های پیچیده اداری و ضوابط نامربوط را دلیل عدم تمایل به گرفتن مجوز دانست.
سعید ایرانزاد افزود: شرایط اخذ مجوز سخت است به طوری كه من با داشتن مدرك مربیگری مورد قبول نیستم و حتما باید برای اخذ مجوز مدرك دانشگاهی تربیت بدنی داشته باشم.
وی اظهار كرد: برخی استعلام ها برای اخذ مجوز از جمله نداشتن چك برگشتی و... برای این موضوع لزومی ندارد مضاف بر اینكه تا استعلام مراكز بهداشتی را اخذ می كنیم باز مهلت استعلام دیگر كه قبلا اخذ شده تمام می شود و باز دوباره در پی پاسخ استعلام باید دوندگی كنیم.
وی با اشاره به اینكه در شهرهای كوچك باشگاه داری توجیه اقتصادی ندارد، گفت: اندك فعالان این بخش نیز صرفا براساس علاقه شخصی وارد این عرصه شده اند و سخت گیری های اداری مانع از اخذ مجوز رسمی توسط آنان می شود.
مسئول باشگاه پوریای ولی خلیل آباد نیز گفت: باشگاه داری در این شهر پرهزینه و كم سود است.
محمد دانا اظهار داشت: مكان مناسبی برای دائر كرده باشگاه وجود ندارد و اغلب مكان باشگاه های موجود استیجاری است و همین جابه جایی مكرر باشگاه مانع از اخذ مجوز می شود.
وی اعلام كرد: به دلیل كشاورزی بودن منطقه، پرداختن به فعالیت ورزشی در این خطه مقطعی است و برخی فصول اعضای باشگاه بیشتر و گاه شمارشان به 10 نفر هم نمی رسد و این در حالی است كه ما باید اجاره سالن و دیگر هزینه ها را بپردازیم.
در شهرستان خلیل آباد 22 هیات ورزشی فعالیت دارند.
مركز شهرستان خلیل آباد در فاصله 242 كیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.
7497/5132

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بیانات رهبر انقلاب دردیدار پرشور دهها هزار نفری مردم شهرستان اسفراین