سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازخوانی نظر آیت الله مصباح یزدی درباره حضور زنان در مجلس خبرگان


بازخوانی نظر آیت الله مصباح یزدی درباره حضور زنان در مجلس خبرگان

خبرآنلاین/ کانال تلگرامی سیدحسن خمینی، سخنانی از آیت الله مصباح در سال 85 را منتشر کرد که در آن گفته است: حضور بانوان در خبرگان رهبری اشکالی ندارد.

آیت الله مصباح یزدی سال 85 و در جلسه پرسش و پاسخ همایش دفتر پژوهش های فرهنگی در مشهد درباره حضور بانوان در خبرگان رهبری اظهار داشت: حضور بانوان مجتهده‌ای که واجد سایر شرایط خبرگان باشند، از لحاظ حقوقی طبق اظهارنظر شورای نگهبان، بلامانع است. از لحاظ فقهی، در اظهارنظر کارشناس، مرد بودن شرط نیست. اگر پزشک ماهر زن بود و در امور پزشکی اظهار نظر کرد، حجت دارد. ملاک این است که افرادی که شرایط بیشتری دارند، اولی هستند.

وی ادامه داد: اگر مردم تشخیص دادند خانمی از جهت فقاهت و سایر شرایط اصلی از مرد مجتهد برتر است، همان عمل می‌شود. خبرگان باید ولی‌فقیه منصوب از سوی خدا را شناسایی کنند. اما اگر شان نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از شؤون مدیریتی باشد، چنانکه در نظریه انتخابی بودن رهبر، مطرح است ممکن است شرکت زنان اشکال داشته باشد؛ زیرا آن‌ها می‌خواهند به رهبر مشروعیت بدهند ولی طبق نظریه انتصابی که دیدگاه ما هم همین است، حضور بانوان در خبرگان اشکالی ندارد.

گفتنی است روز گذشته "عصمت سوادی" به عنوان اولین کاندیدای زن در پنجمین دور انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرد. همچنین به گفته مقیمی رییس ستاد انتخابات روز گذشته در سراسر کشور به غیر از سوادی چندین کاندیدای زن دیگر هم ثبت نام کرده اند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آیت الله محمد یزدی ریس مجلس خبرگان شد