انتشار نوار صوتی مکالمه رهبر حماس: ایران از سال 2009 به ما کمک نکرده است


آنها حیله گرند و با کلمات بازی می کنند و در رفتار دیپلماتیک خود بسیار محتاط هستند.

منابع خبری عربی و اسراییلی مدعی شدند انتشار یک نوار صوتی از مکالمه تلفنی یکی از رهبران حماس از انتقادات این رهبر حماس از سیاست ایران در قبال این گروه خبر می دهد.انتشار نوار صوتی مکالمه رهبر حماس: ایران از سال 2009 به ما کمک نکرده است

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه یدیوت آحرنوت اسراییل محتوای این نوار صوتی که روز یکشنبه  منتشر شده است، حاوی مکالمه تلفنی "موسی ابومرزوق" از رهبران حماس است که می گوید ایران از سال 2009 هیچ کمکی به این گروه فلسطینی (حماس) نکرده است و هر چه این کشور درباره حمایت از حماس بگوید دروغ است.

یدیوت آحرنوت نوشت : ضبط این مکالمه تلفنی تنها می تواند کار سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) باشد. متن این نوار صوتی در بسیاری از رسانه های عربی از جمله روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن منتشر شده و فایل صوتی آن در شبکه یوتیوب انتشار یافته است.

ابومرزوق در این نوار صوتی می گوید: آنها (ایران) حیله گرند و با کلمات بازی می کنند و در رفتار دیپلماتیک خود بسیار محتاط هستند. ما از سال 2009 هیچ چیزی از آنها دریافت نکرده ایم. هر چه آنها در این زمینه بگویند دروغ است.

او همچنین در این مکالمه تلفنی مدعی شده است: آنها از سال 2011 هر قایقی (حامل سلاح) توقیف شده خود را نوار غزه احاله می دهند ، برای نمونه قایقی را که دولت نیجریه کشف و ضبط کرد را هم گفتند به سمت غزه می آمده است. این جالب است که هر قایقی که آنها برای ما می فرستادند توقیف شده؛ ما حتی یک قایق هم ندیدیم.

ابومرزوق در این نوار صوتی ایران را به حیله گری متهم کرده و گفته است: آنها اکنون در حال همکاری با روس ها (در روسیه) هستند. آنها حیله گرند و ما قربانی.

انتشار این گزارش در حالی صورت می گیرد که برخی گزارش ها در روزهای گذشته حاکی بود حزب الله لبنان در تلاش است بین ایران و گروه حماس میانجیگری کند و در این راستا قرار است در بیروت دیداری با یک هیات ایرانی با هیات حماس به رهبری موسی ابومرزوق صورت بگیرد.

گفتنی است هنوز از سرنخ اصلی انتشار این نوار و اصالت آن اطمینان حاصل نشده است، اما همان طور که روزنامه یدیوت آحرنوت در گزارش خود به آن اشاره کرده ضبط مکالمه تفنی رهبران حماس به احتمال فراوان امکاناتی می طلبد که تنها در اختیار سازمان جاسوسی اسراییل است.

منابعی در حماس در واکنش به انتشار این نوار صوتی بدون تایید یا تکذیب آن گفته اند ضبط این چنین مکالماتی تنها می تواند کار سازمان جاسوسی اسراییل باشد.

یکی از اهداف رژیم اسراییل اختلاف افکنی بین ایران و گروه های مقاومت فلسطینی و لبنانی است.


ویدیو مرتبط :
کمک کشتی ایران به حماس