سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رایزنی‌ نمایندگان با هیأت‌ رئیسه‌ مجلس‌ برای‌ لایحه‌ شفاف‌ سازی‌ انتخابات


رایزنی‌ نمایندگان با هیأت‌ رئیسه‌ مجلس‌ برای‌ لایحه‌ شفاف‌ سازی‌ انتخابات

خانه ملت/ رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، از رایزنی با هیأت رئیسه‌مجلس برای بررسی اولویت‌دار لایحه شفاف سازی منابع مالی انتخابات خبر داد و گفت: تمام تلاش نمایندگان این است که لایحه مذکور به انتخابات اسفند ماه برسد.
امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ارائه لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخابات از سوی دولت به مجلس، گفت:‌ این لایحه در نشست این هفته مجلس اعلام وصول شده و تمام تلاش نمایندگان این است که لایحه مذکور به انتخابات اسفند ماه برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخابات یکی از الزامات برگزاری درست انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است، افزود:‌ ما در حال رایزنی با هیأت رئیسه مجلس هستیم، تا این لایحه را خارج از نوبت در صحن مطرح و بررسی کنیم.

وی در تشریح محورهای لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخابات، افزود:‌ مهم‌ترین محور این لایحه این است که منابع اعتباری در عرصه انتخابات از چه بخش‌هایی آمده و در چه نقاطی هزینه می‌شود، زیرا در شرایط کنونی هیچ کنترلی در نحوه جذب اعتبارات و شرایط هزینه‌کرد آن‌ها وجود ندارد، که این موضوع قطعا مشکلات و مفاسدی را به‌دنبال دارد.

خجسته افزود: تصویب این لایحه به‌طور حتم موجب تحقق عدالت انتخاباتی، شایسته سالاری، رفع تبعیضات ناروا و زمینه سازی مشارکت همه جانبه مردمدر عرصه انتخابات آینده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: در لایحه مذکور هزینه‌های انتخاباتی به طور ویژه کنترل و مدیریت می‌شود، به طوری که در لایحه هزینه‌ها‌ تنها به دایر کردن محل ستاد انتخابات، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه‌های برپایی تجمع عمومی مرتبط با اهداف انتخاباتی، هزینه های تبلیغات مجاز در رسانه ها و سایر تبلیغات مجاز و هزینه و حق الزحمه عوامل اجرایی و کارشناسی در فعالیت های انتخاباتیمنحصر شده است.

خجسته افزود:‌ از طرف دیگر با تصویب لایحه شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات عملا راه برای ارائه کمک و خدمات نقدی و غیرنقدی به افرادبسته می شود، همچنین با نظارت صورت گرفته از ورود پول‌های نامشروع به عرصه انتخابات جلوگیری می‌شود.

وی گفت: همچنین بر اساس این لایحه داوطلبان شرکت در انتخابات موظفند تمامی منابع و مصارف مرتبط با فعالیت های انتخاباتی خود را در دفاتر یا سامانه مخصوص ثبت کنند به گونه ای که طریق هیأت های اجرایی قابل حسابرسی و رسیدگی باشد.


ویدیو مرتبط :
مخالفت نمایندگان مجلس با دو فوریت لایحه شفاف سازی منابع