توزیع روزانه بیش از 250 هزار پرس غذای گرم در بین زائران کربلا در ایلام


دبیر کمیته‌ مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان ایلام گفت: روزانه بیش از 250 هزار پرس غذا در بین زائران اربعین در استان ایلام توزیع می‌شود.

«شمس‌الله جلیلیان» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: اربعین به‌عنوان نماد اقتدار و هویت شیعه دارای هویت و خاستگاه کاملاً مردمی است و بخش اصلی و عمده‌ کار توسط خود مردم انجام می‌شود. به همین دلیل کمیته‌ی مشارکت‌های مردمی در کنار مسئولین و دولت‌مردان باهدف ساماندهی مشارکت مردمی شکل‌گرفته و در این مدت با تمام توان در خدمت زائران بوده و هستند.

وی با برشمردن خدمات کمیته در دو حوزه‌ی تغذیه و اسکان، افزود: کمیته‌ی مشارکت‌های مردمی با گردآوری نذورات و کمک‌های مردمی در قالب 300 ایستگاه صلواتی خدمات 24 ساعته شامل ارائه غذای گرم، چای و خرما، آب معدنی و انواع خوراکی به زائران ارائه می‌دهد و در زمینه‌ی تغذیه حدود 250 هزار پرس غذا به‌صورت روزانه در بین زائران توزیع می‌شود.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خاطرنشان کرد: در شهر مهران 70 آشپزخانه بزرگ و حدود 80 ایستگاه صلواتی روزانه حدود 150 هزار پرس غذای گرم طبخ و در بین زائران توزیع می‌کنند.

جلیلیان با اشاره به فراهم نمودن امکان اسکان و استراحت 15 هزار نفر در حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و منازل شخصی گفت: 2 ایستگاه صلواتی باهمت شهرداری ایلام در ورودی‌های شهر ایلام در میدان قرآن و میدان ارغوان توزیع روزانه 70 هزار پرس غذا را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به توزیع 25 هزار پرس غذای گرم و تأمین 3 وعده پذیرایی در شهرستان دهلران گفت: در شهر سرابله نیز تاکنون 20 هزار غذا توزیع‌ شده است.

دبیر مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان ایلام گفت: ستاد اربعین شهرستان آبدانان نیز با دایر کردن دو ایستگاه صلواتی در شهر مهران روزانه مجموعاً 4 هزار پرس غذا و 5 هزار وعده صبحانه زائران را تأمین کرده‌اند.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی 2 ایستگاه صلواتی در شهرستان بدره گفت: ایستگاه صلواتی ملکشاهی نیز مجموعاً تاکنون 12 هزار پرس غذا در بین زائران توزیع کرده‌اند.

جلیلیان با اشاره به فعالیت‌های 8 روزه‌ی 8 ایستگاه صلواتی در شهرستان ایوان و فراهم شدن 5 نقطه در این شهرستان برای اسکان تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم در زمان بازگشت زائران به‌ویژه با شرایط هوای بارندگی و سرما و ازدحام زیاد جمعیت، نذورات نقدی و غیر نقدی خود را در مرکز استان به ستاد عتبات عالیات و در شهرستان‌ها به دفاتر نماینده‌ ولی‌فقیه در شهرستان تحویل دهند و یا کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب 0110284407001 بانک ملی شعبه مرکزی واریز کنند.

وی ادامه داد: در زمینه‌ی اسکان نیز مساجد و تکایا و منازل مردم برای اسکان زائران در نظر گرفته‌ شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
توزیع 5000 هزار غذای نذری در مصلای امام خمینی (ره )