فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



جزئیات میزبانی منطقه 8 ثامن الحجج(ع) از 8 شهید گمنام در روز شهادت امام هشتم


همزمان با ایام شهادت حضرت ثامن الحج علی بن موسی الرضا(علیه السلام) پیکر مطهر و نورانی 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در منطقه 8 تهران تشییع و در بوستان فدک به خاک سپرده خواهد شد. سرهنگ یعقوبیان فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهید بهشتی درباره مقدمات برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای خاکسپاری شهدا در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: طی صحبت و برنامه ریزی که با سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم، قرار بر این بود که در سالروز شهادت امام هشتم برنامه‌ای داشته باشیم و طی آن به نیت امام هشتم ، در منطقه هشتم، پیکر مطهر هشت شهید را به خاک بسپاریم.

وی افزود: چون ساکنان منطقه هشتم تهران یادمان شهدا نداشته‌اند و عدد هشت به علت اتصال به نام مقدس امام رضا(ع)، عدد مقدسی برای مردم محسوب می‌شوند، خواستار برنامه‌هایی برای تدفین شهید در این منطقه بودند. قرار بر این شد که شعار محوری ما برای تدفین شهدا این باشد: «تشییع و تدفین 8 شهید گمنام  8 سال دفاع مقدس در روز شهادت امام هشتم در منطقه 8 ثامن الحجج(ع) »

یعقوبیان در ادامه تصریح کرد: سال گذشته هم در روز شهادت امام رضا(ع) به اتفاق مسئولین فرهنگی و اجتماعی منطقه 8 و به همراه خادمین حرم مطهر امام رضا(ع) پرچم متبرک این حرم در میدان نبوت منطقه نارمک به اهتزاز درآمد و منطقه هشتم تهران رسما به نام منطقه 8 ثامن الحجج(ع) نامگذاری شد. و هم اکنون در نامه نگاری‌ها هم همه این منطقه را به عنوان منطقه ثامن می‌شناسند.

وی با اشاره به عدم همکاری برخی مسئولین برای برگزاری این مراسم در سال گذشته گفت: برنامه تدفین شهدا قرار بود که در سال گذشته انجام شود منتها به علت برخی مشکلات، برنامه تشییع و تدفین برگزار نشد اما به لطف خدا و هماهنگی و همکاری مسئولین شهرداری، امسال برنامه هماهنگ شده است. موضوعات فرهنگی رضوی هم در این باره مطرح شد تا زیارتگاهی برای مردم منطقه از طریق تدفین این شهدا فراهم شود.

فرمانده سپاه شهید بهشتی با اشاره به جزئیات مراسم تشییع گفت: مراسم تشییع شهدا در 9 صبح روز شنبه 21 آذرماه 94 مصادف با 30 صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود. مراسم وداع با شهدا در جمعه شب 20آذرماه 94 همزمان در چهار مسجد: مسجد النبی نارمک، مسجد جامع فاطمیه تسلیحات، مسجد خاتم الانبیاء خیابان بهار تهرانپارس و مسجد جامع سمنگان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد. سپس پیکر مطهر شهدا به مسجد النبی منتقل شده و صبح روز تشییع مراسم وداع کلی در این محل برگزار می‌شود و بعد از برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری، بر پیکر شهدا نماز اقامه خواهد شد. سپس مراسم تشییع با حضور عموم مردم آغاز شده و پیکر شهدا از  میدان نبوت در مسیر خیابان گلبرگ به سمت میدان هلال احمر، خیابان گلستانی، بوستان فدک که محل تدفین شهداست تشییع می‌شود.

وی افزود: بنا داریم همزمان با مراسم تدفین شهدا مجددا امسال نیز در روز شهادت امام رضا(ع) پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) در محل تدفین به اهتزاز دربیاید و شهدا با نوای زیارت عاشورا خاکسپاری شوند. انشاالله که این شهدا برای همه مردم منطقه هشتم تهران باقیات الصالحات بمانند. برای محل تدفین این شهدا یادمان خوبی نیز ساخته شده است که در آن از نورپردازی‌ها، شمسه‌هاو معماری زیبایی استفاده شده است. این یادمان در کنار آب نمای بوستان فدک قرار گرفته است.

مشخصات پیکرهای مطهر 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس به شرح زیر است:

شهید گمنام 24 ساله که در عملیات والفجر 1 در منطقه عملیاتی فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید گمنام 24 ساله که در عملیات بدر در منطقه عملیاتی شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید گمنام 18 ساله که در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید گمنام 23 ساله که در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید گمنام 16 ساله که در عملیات والفجر 2 در منطقه عملیاتی حاج عمران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید گمنام 16 ساله که در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید گمنام 24 ساله که در عملیات تک دشمن در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید گمنام 19 ساله که در عملیات محرم در منطقه عملیاتی شرهانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
میزبانی از 2 شهید گمنام-فاطمیه 1393