سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تلویزیون چین: زائران اربعین پنج برابر زائران خانه خدا بودند


میزان/ شبکه تلویزیونی " سی سی تی وی" چین نوشت: اربعین کربلا با حضور 22 میلیون زائر ، پنج برابر زائران خانه خدا برگزار شد.

این شبکه خبری اشاره به این آمار، در مطلبی به قلم المیرا جعفری نوشت : میلیون ها زائر از سراسر جهان در شهر مقدس کربلا جمع شدند تا مراسم اربعین را برگزار کنند، مراسمی که از جمله مهمترین مناسبت های مذهبی در تقویم اسلامی است.

این مراسم سالانه شیعه، حدودا پنج برابر بیش از مراسم حج، جمعیت مردم را به خود جذب می کند و شامل یک پیاده روی 80 کیلومتری است که از نجف شروع می شود و پنج روز طول می کشد تا با رسیدن به شهر مقدس کربلا تکمیل شود.

مسئولان عراقی می گویند : حدود 22 میلیون نفر از سراسر جهان در مراسم اربعین امسال کربلا شرکت کردند که رقمی بی سابقه است.

گرچه این یک مراسم معنوی شیعه است، مشاهده سنی ها، مسیحی ها، ایزدی ها و زرتشتیانی که در آن شرکت می کنند، غیرعادی نیست، اما این حجم جمعیت، نگرانی های امنیتی را نیز به دنبال دارد. بحث امنیت به ویژه در ناحیه ای که تروریست های داعش در آن همچنان یک تهدید به شمار می روند، جدی است.

به رغم این تهدیدها، به نظر می رسد پیام آزادی خواهانه و سوزناک اربعین به حدی است که میلیون ها نفر را به نادیده گرفتن تهدید و به نمایش گذاشتن ایمان به انسانیت وا می دارد؛ نمایشی فوق العاده تر از آنچه کسی در سراسر دنیا مشاهده کرده باشد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
هشدار پلیس برای زائران خانه خدا