سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پوتین برنامه‌ای برای دیدار با اوباما در نشست گروه 20 ندارد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، یوری یوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه روز جمعه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست رهبران گروه 20 با همتایان آلمانی و انگلیسی خود دیدار و گفتگو می کند ولی برنامه ای برای گفتگوهای دو جانبه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: پوتین در نشست دو روزه رهبران گروه 20 در ترکیه، دیدارهای دوجانبه زیادی خواهد داشت ولی دیدار با اوباما در برنامه های رسمی پوتین گنجانده نشده است.

نشست رهبران گروه 20 فردا یکشنبه در شهر آنتالیای ترکیه آغاز به کار می کند. وی افزود: البته نمی توانیم احتمال تعامل روسای جمهور را در چارچوب این نشست رد کنیم.

روابط روسیه و آمریکا پس از اقدام مسکو در مارس گذشته در الحاق جزیره کریمه به خاک خود با تنش روبرو شده و سطح این روابط به پایین ترین حد پس از جنگ سرد تنزل پیدا کرده است.

دیدار قبلی پوتین و اوباما مربوط به مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر است که به مدت 90 دقیقه با یکدیگر گفتگو کردند. این نخستین دیدار رسمی اوباما و پوتین در دو سال گذشته به شمار مر رفته است.

یوشاکوف افزود: پوتین قصد دارد در دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، سلمان شاه عربستان سعودی و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در خصوص بحران سوریه گفتگو کند.

گروه 20 در سال 1999 میلادی تاسیس شده و هدف اصلی از شکل گیری آن کمک به همکاری های بین المللی در زمینه مسائل مهم اقتصادی و مالی جهان بوده است. گروه 20 شامل اقتصادهای بزرگ و پیشرفته و نوظهور جهان است و 85 درصد تولید ناخالص داخلی جهان و 75 درصد تجارت جهانی را در اختیار دارند.

انتهای پیام/پ


ویدیو مرتبط :
دیدار سرد و سنگین پوتین و اوباما در حاشیه مجمع