فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کتاب‌های پرفروش بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب اعلام شد+ عکس


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب پس از 11 روز در شهر آفتاب به کار خود پایان داد؛ نمایشگاهی که در وهله نخست با دغدغه‌هایی مانند کاهش جمعیت بازدیدکننده و ریزش مخاطب همراه بود، در نهایت با 15 درصد فروش نسبت به گذشته کار خود را به اتمام رساند.

سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد، در اختتامیه نمایشگاه کتاب اعلام کرد که زیزش مخاطب را یکی از مهمترین دغدغه‌های خود پیش از شروع نمایشگاه می‌دانسته است؛ موضوعی که نه تنها معاون فرهنگی که همه ناشران را نگران کرده بود، اما استقبال مردم از همان روزهای نخست سبب شد تا ناشران دل‌گرم‌تر به کار خود در نمایشگاه کتاب ادامه دهند.

هرچند ناشران در ابتدای امر از اطلاع‌رسانی نامناسب گلایه‌ داشتند، اما حضور مردم در نمایشگاه نشان داد که می‌توان به آینده این نمایشگاه امیدوارتر بود. از نظر برخی از کارشناسان، مخاطبان امسال نمایشگاه حرفه‌ای‌تر بوده و به دلیل مسافت طولانی تا داخل شهر، عمده بازدیدکنندگان از کسانی بودند که مشتاق به خرید کتاب بودند.

11 روز مردم میهمان کتاب در شهر آفتاب بودند. در این روزها برخی زا کتاب‌ها با اقبال بیشتری همراه بودند. عناوین تعدادی از کتاب‌های پرمخاطب در این دوره نمایشگاه کتاب به‌شرح ذیل است:

انتشارات انقلاب اسلامی از جمله ناشران پرمخاطب در ایام نمایشگاه کتاب بود. در این دوره نمایشگاه کتاب‌های متعددی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته که از جمله این موارد می‌توان به کتاب «روش تحلیل سیاسی» اشاره کرد. متن این کتاب به شکل کامل برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در طول سنوات گذشته در بیاناتشان از راه و روش تحلیل مسائل سیاسی سخن گفته بودند.

کتاب از مقدمه‌ای در ضرورت تحلیل سیاسی به قلم عباس‌علی رهبر، استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی آغاز می‌شود. پس از آن کل متن خلاصه می‌شود در دو گفتار؛ گفتار اول، مقدمات لازم برای تحلیل سیاسی و گفتار دوم، مهارت‌ها و فنون تحلیل سیاسی است. در انتهای کتاب هم دو تمرین برای به‌کاربستن روش تحلیل سیاسی آمده است؛ یکی درباره مذاکره با آمریکا و دوم تحلیل کلان انقلاب اسلامی. ویژگی تمرین‌های ارائه‌شده در این است که حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در این دو سخنرانی، دو مسأله‌ مهم سیاسی را تحلیل می‌کنند و از آن‌جا که در این تحلیل‌ها از روش منظم و نظام‌مند بهره گرفته شده که کشف این نظام تحلیلی برای مهارت‌آموز تمرین بسیار مهم و جذابی خواهد بود.

از ویژگی‌های دیگر کتاب این است که علاوه‌بر ویژگی‌های مهارتی، کاربرد آن در سخنان رهبر انقلاب به صورت مصداقی نشان داده شده است. کتاب دستینه‌ای راه‌گشا برای جوانان دانشجو فعالان سیاسی است و این‌قدر کاربردی هست که می‌شود از روی دسته‌بندی آن، تحلیل‌های سیاسی رایج و مرسوم را نقد کرد.

کتاب «آموزش مصوّر احکام» نیز از دیگر آثار پرمخاطب این انتشارات در نمایشگاه کتاب است. این اثر طبق فتاوای حضرت آیت‌الله  خامنه ای (مد ظله العالی)، درباره‌ مجموعه‌ مسائل و استفتائات پیرامون احکام تکلیف، طهارت، وضو، غسل، تیمّم، نماز، مسجد و روزه با توضیحات تصویری، جدول و اینفوگرافیک است که به کوشش مؤسسه‌ فرهنگی- هنری اطلس تاریخ شیعه (کانون نشر احکام) تهیه و تنظیم شده است و توسط انتشارات  انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) برای نخستین‌بار با سبکی متفاوت و جذاب برای کلیه گروه‌های سنی چاپ و منتشر شده است.

این کتاب دارای جدیدترین مسائل شرعی و استفتائات از محضر مقام معظم رهبری است و در انتهای آن اصطلاح نامه‌ای با معانی سلیس و روان از واژگان دشوار فقهی قرار دارد.

انتشارات سوره مهر که امسال با دست پر در حوزه شعر به نمایشگاه کتاب آمده بود، پرفروش‌ترین اثرش را «کتاب» فاضل نظری عنوان کرده است. این اثر جدیدترین کتاب فاضل نظری است که برای اولین‌بار در این دوره نمایشگاه عرضه شد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود؛ به طوری که بیش از 13 هزار از این اثر به فروش رفته است.

بنا به گفته روابط عمومی انتشارات سوره مهر، کتاب‌های «ضد»، «دختر شینا»، «اقلیت»، «گربه‌های امپراتور»، «آن‌ها»، «آن 23 نفر»، «درباره تو»، «آبنبات هل‌دار» و «پایی که جاماند» دیگر عناوین پرمخاطب این انتشارات در نمایشگاه کتاب بوده‌اند.

همچنین کتاب «لشکر خوبان»، نوشته معصومه سپهری نیز بیشترین اقبال را در بخش کتاب‌های سوره مهر الکترونیک داشته است.

کتاب «آنک جنگ، اینک داستان» نوشته احمد شاکری نیز از جمله پرفروش‌های انتشارات صریر در ایام نمایشگاه کتاب بوده است. نویسنده در معرفی این کتاب گفته است: این کتاب گزارشی از سلسله نشست‌های تخصصی ادبیات داستانی دفاع مقدس است که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد. موضوعات قابل توجهی در کتاب «آنک جنگ، اینک داستان» به بحث گذاشته شده است که می‌تواند مورد توجه کارشناسان حوزه دفاع مقدس باشد. جای چنین آثاری که بتواند حوزه‌های نوپدید را به فضای دانشگاهی منتقل کند، در ادبیات دفاع مقدس خالی است و این کتاب می‌تواند سطح پرسشگری را در این حوزه تعمیق کند؛ چراکه یکی از آسیب‌هایی که متوجه ادبیات دفاع مقدس است، نبود پرسش‌های کارآمد و مبنایی و ناکارآمد روش‌های پاسخ‌‌گویی در این عرصه است. محور جلسه‌های برگزار شده، گفت‌وگو بود و این کتاب به همین شکل تنظیم شده است. از کارشناسان متعددی در حوزه ادبیات دفاع مقدس در این جلسه‌ها دعوت شده بود و آن‌ها می‌کوشیدند به پرسش‌های علاقه‌مندان پاسخ دهند. البته کتاب ویرایش شده است اما این ویرایش، سبب دخل تصرف در بحث‌ها نشده است.

همچنین مجموعه «قهرمانان» نیز از جمله کتاب‌های پرمخاطب در نمایشگاه کتاب بوده است. این اثر روایتی مصور برای گروه سنی نوجوان است که دو جلد یک مجموعه 45 جلدی است که به نمایشگاه کتاب تهران رسیده است. در جلد اول با محوریت شهید بروجردی به مقوله کردستان و جریان‌های ضد انقلاب آنجا پرداخته و جلد دوم با محوریت شهید صیاد شیرازی به عملیات مرصاد اشاره شده است. ویژگی مجموعه قهرمانان این است که در قالب و فرم کمیک استریپ تولید شده که متن و تصویر آن‌ها را حسین اجاقی انجام داده است.
همچنین کتابهای «آب هرگز نمی‌میرد» ،«پرسمان یاد»، جزو تازه‌های نشر این مجموعه است که با استقبال خوبی روبه رو شده است.

انتشارات سایان نیز در این دوره از نمایشگاه با دو مجموعه جدید از کتاب‌های دایرة‌المعارف خود حاضر شده است. به گفته مسئولان این غرفه در نمایشگاه، کتاب «روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای» از سال 1318 تا کنون، به قلم جعفر شیرعلی‌نیا توانسته مورد توجه مخاطبان نمایشگاه قرار گیرد.

این کتاب روایتی از 75 سال زندگی رهبر معظم انقلاب است، روایتی از روزهای کودکی و مدرسه، روزهای مبارزه تا پیروزی انقلاب، از سال‌های پرمخاطره دهه 60، دوران ریاست‌جمهوری و سال‌های جنگ، از 25 سال رهبری از دولت سازندگی تا دولت اصلاحات و پس از آن تا امروز. روایتی از حوادث داخلی، منطقه ا‌ی و بین‌المللی، آمیزه‌ای از سیاست، تاریخ، اجتماع و فرهنگ. این کتاب دارای 1200 عکس کمتر دیده شده و منتشر نشده است، عکس‌هایی مستند که مکمل متن مفصل این کتاب بوده که در  بیش از هزار صفحه منتشر شده است. همچنین این کتاب دارای 9 فصل است که از تولد رهبر معظم انقلاب در فروردین 1318 آغاز می‌‎شود و تا 75 سال پس از آن یعنی تا فروردین 1393 را روایت می‌کند.

انتشارات اسرا که ناشر کتاب‌های آیت‌الله العظمی جوادی آملی است، یکی از پرفروش‌های خود را_ مطابق سال‌های گذشته_ کتاب «مفاتیح‌الحیات» معرفی کرده است. امسال اسرا ترجمه اردو این اثر را نیز روانه نمایشگاه کرد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

تفسیر تسنیم جلد 36 ، 37 و 38، رحیق مختوم جلد 15 و 16، ادب فنای مقربان جلد 9، رساله عملیه شامل احکام زکات فطره و صوم و جلد دوم کتاب رجال تفسیری از دیگر پرمخاطبان این انتشارات در نمایشگاه کتاب بوده است.

کتاب «پیغام ماهی‌ها»، شامل سرگذشت‌نامه شهید همدانی که به کوشش گلعلی بابایی نوشته شده از جمله پرمخاطب‌ترین کتاب‌های نشر بعثت 27 در ایام نمایشگاه کتاب بوده است. از سوی دیگر، «به روایت همت» نیز یکی دیگر از کتاب‌های پرفروش در این ایام معرفی شده است. که تا روز پنجم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فروش خوبی داشت.

همچنین « نونی صفر»، « خط فکه » و «بی قرار» از دیگر کتاب‌های پرفروش انتشارات بعثت 27 در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

انتشارات شهرستان ادب نیز امسال با دست پر در نمایشگاه کتاب حاضر شده بود. به گفته مسئولان غرفه ا&am


ویدیو مرتبط :
کتابهای پرفروش بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران