سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیدارگروه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با وزیر اقتصاداستان امسک روسیه


به گزارش ایرنا یکی از برنامه های روز شنبه گروه تجاری-اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در استان امسک روسیه، نشست ارائه معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد و استان امسک بود.
در ابتدای این نشست وزیر اقتصاد استان امسک با ارائه ی اسلایدهایی به معرفی استان امسک روسیه پرداخت.
خانم آکسانا فادینا با اشاره به شرایط جغرافیایی تاریخی و اجتماعی استان امسک به معرفی ظرفیت ها، پتانسیل های اقتصادی و تجاری این استان پرداخت.
وی با اشاره به اینکه استان امسک دارای اقلیم های متفاوتی است گفت: این استان از این جهت به استان کهگیلویه و بویراحمد در ایران شبیه است.
فادینا فاصله امسک و کهگیلویه و بویراحمد را نسبت به وسعت مناطق روسیه زیاد ندانست و عنوان کرد: ما هم اکنون با مناطق دیگری در دنیا و با فاصله های بسیار بیشتر، مناسبات و مبادلات تجاری داریم.
وزیر اقتصاد استان امسک ضمن معرفی خوشه های صنعتی این استان به برنامه های تجاری و اقتصادی استان امسک در سالهای آینده اشاره کرد.
خانم آکسانا فادینا با اشاره به ظرفیت های صنایع و تولیدات استان امسک ابراز امیدواری کرد که تجار دو طرف ایرانی و روس بتوانند در معاملات و تجارت با یکدیگر موفقیت های خوبی را داشته باشند.
وی در ادامه به شرایط سرمایه گذاری در این استان، صنایع غالب، حجم سرمایه گذاری های خارجی و مشوق های سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و استان امسک را از هر جهت دارای شرایط خوب برای فعالیت های تجاری و اقتصادی برای استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: ایران بعد از توافق 1+5 دارای شرایط ویژه ای است و دولت هم اکنون دو سیاست اقتصادی را در حال پیگیری دارد.
موسی خادمی اظهار کرد: توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری خارجی، دو برنامه مهم دولت است که حضور گروه تجاری اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای همین سیاست های دولت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
خادمی به تشریح جغرافیای طبیعی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و توضیحاتی را در زمینه اقلیم چهار فصل این استان ارائه داد.
سرپرست گروه تجاری-اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت های استان در حوزه های نفت و گاز، کشاورزی، دامپروری، جنگل، گیاهان دارویی صنایع دستی و گردشگری نیز اشاره کرد.
خادمی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی، جنگل و همچنین صنایع دستی نیازمند تکنولوژی، دانش فنی و سرمایه گذاری است.
وی با بر شمردن شرایط، مزیت ها و مشوق های سرمایه گذاری در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرمایه گذاران استان امسک می توانند با شرایط ویژه در استان کهگیلویه و وبویراحمد در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کنند.
اُمْسْک (به روسی: Омск) مرکز استان امسک در فدراسیون روسیه است. امسک در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق کوه های اورال به شمار می آید. فاصله بین امسک تا مسکو ۲۷۰۰ کیلومتر است.
گروه بازرگانی و اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار استان و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع،معادن و کشاورزی یاسوج و 24 نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان از روز 25 آبان ماه به روسیه سفر کرده اند و هنوز در این کشور به سر می برند.
6110

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کهگیلویه و بویراحمد