سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



الهام علی اف سه‌شنبه در تهران/ رایزنی‌ها برای نسل جدید اس 300/ پیام ویژه پوتین به تهران


به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری خود که امروز برگزار شد با اشاره به سفر وزیر خارجه کشورمان به بلژیک گفت: آقای ظریف سفر موفقی به بلژیک داشت.

وی به سفر وزیر خارجه عمان به تهران اشاره کرد و افزود: رایزنی‌های گسترده‌ای با مقامات ایران در زمینه گسترش روابط انجام شد. 

روابط دو کشور عالی و با ثبات بوده و امیدواریم در چارچوب توافقات این سفر و رفت و آمدها زمینه‌های روابط در حوزه‌های اقتصادی صورت گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه فردا(سه شنبه) سفر الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به تهران انجام می‌شود، یادآور شد: سفر همزمان سه رئیس جمهور از قاره‌های مختلف دوره‌ای جدید از روابط ایران با کشورهای جهان هست.

جابری انصاری سفر وزیر دفاع روسیه به تهران را نمادی از روابط نزدیک و تبادل نظرات مستمر بین دو کشور خواند و گفت: پیام ویژه‌ای از پوتین به روحانی منتقل شد که ناظر بر تحولات منطقه‌ای و مسائل دوجانبه است. روابط دو کشور در عالی ترین سطوح بوده و زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تبادلی در جریان است.

وی ادامه داد: در زمینه‌های دفاعی رایزنی‌هایی در حال انجام است از جمله نسل جدید اس ٣٠٠ که در زمان خود اعلام می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه حملات تروریستی روز گذشته به زینبیه را محکوم کرد.

جابری انصاری در خصوص جابجایی احتمالی حسین امیرعبداللهیان گفت: هر اقدامی در صورت جابجایی، اطلاع رسانی می‌شود و خبر محرمانه نیست. تغییر مدیران امری عادی است و اگر تصمیمی در خصوص هر یکی از مقامات وزارت خارجه برسد به اطلاع افکار عمومی می‌رسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره سفر رئیس جمهور ویتنام به تهران با تایید این خبر گفت که تاریخ نهایی سفر به اطلاع خواهد رسید.

جابری انصاری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس درباره سفر رئیس جمهور به اتریش و بلژیک عنوان کرد: گفت‌وگوها در زمینه سفر به کشورهای دیگر اروپایی نیز در جریان است. وقتی برنامه بسته شود اطلاع رسانی خواهد شد.

مشروح این خبر متعاقباً منتشر می‌شود.

http://fna.ir/EBY12V


ویدیو مرتبط :
آموزش سامانه پیام کوتاه تهران نیک اس ام اس دات ای ار