استعداد ایرانی در تور بارسلونا


یک ایرانی هفت ساله این شانس را دارد که در آینده به جمع بازیکنان بارسلونا بپیوندد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باشگاه بارسلونا از ساختاری بی نظیر در فو‌تبا‌ل روز دنیا برخوردار است. این باشگاه علاوه بر این که در رده‌های سنی دارای مدرسه فو‌تبا‌ل است، اما یک تشکیلات ویژه‌ در آن به عنوان لاماسیا ساختار این باشگاه را متمایز از دیگر باشگاه‌های فو‌تبا‌ل دنیا کرده است.

حتی راه یافتن به مدرسه فو‌تبا‌لی‌های بارسلونا نیز کار ساده‌ای نیست، این راهیابی با بررسی مربیان و پس از تایید نظر آنها صورت می‌گیرد، اما نکته جالب این است که تنها کسانی به لاماسیا راه می‌یابند که قطعا در آینده جزو ستارگان فو‌تبا‌ل دنیا خواهند شد؛ بازیکنانی که چه از نظر فیزیکی، تکنیکی و تاکتیکی برای تبدیل شدن به یک ستاره تضمین شده‌اند.

دیاکو شیدایی، بازیکن هفته‌ ساله ایرانی که به اشتباه در برخی از اخبار به عنوان بازیکنی دو رگه معرفی شد هم اکنون جزو تیم نونهالان مدرسه فو‌تبا‌ل بارسلونا است؛ مدرسه فو‌تبا‌لی که 88 بازیکن از شش تا 9 سال را در قالب هشت تیم یازده نفره در خود جای داده است و تنها حدود 10 درصد از این بازیکنان غیر اسپانیایی هستند.

تفاوت این مدرسه فو‌تبا‌ل با لاماسیا ابتدا در سن بازیکنان جذب شده است چرا که افرادی به لاماسیا راه می‌یابند که 9 ساله باشند. علاوه بر این بومی و غیر بومی بودن آنها به هیچ وجه مهم نیست،‌ بلکه تنها ملاک ستاره بودن آنها در میان بازیکنان هم سن و سال خودشان است.

*داستان حضور یک ایرانی در آکادمی بارسا

باشگاه بارسلونا زمانی که دیاکو شیدایی پنج ساله است در تورنتو کمپی را بر پا می‌کند. در این کمپ بازیکنان نونهال واجد شرایط سنی ثبت‌نا‌م می‌کنند و پس از دیدن بازی او به خانواده‌اش توصیه می‌کنند که دیاکو را به بارسلونا ببرند تا بازی او را بیشتر ببینند.

شیدایی، نفر اول نشسته از سمت چپ

در نهایت یک هفته‌ به بارسلونا می‌روند و مجددا با توصیه مربیان او را در تیمی محلی ثبت‌نا‌م می‌کنند تا اگر بازی او مورد تایید باشد مورد نظر کسانی قرار گیرد که مدام به عنوان استعدادیاب در حال چرخیدن هستند و بازیکنان خوب را به خدمت می‌گیرند.

این بازیکن ایرانی در تیمی محلی شروع به بازی می‌کند و در دیداری که مقابل بارسلونا دارند یک گل می‌زند و سه پاس گل می‌دهد و تیمشان را در آن بازی پنج بر سه مدرسه فو‌تبا‌ل بارسلونا را شکست می‌دهند. در پایان این دیدار با خانواده‌ دیاکو تماس می‌گیرند و از آنها می‌خواهد به مدت دو روز فرزندشان را به مدرسه فو‌تبا‌ل بارسلونا ببرند تا اگر بازی او مورد پسند قرار گرفت جذب شود که این اتفاق رخ می‌دهد و پس از دو روز تمرین جذب شده و به خانواده‌اش می‌گویند که تا 12 سالگی دیاکو را نگه خواهند داشت.

اما نکته‌ای که پدر دیاکو شیدایی در گفت‌و‌گو با ایسنا به آن اشاره می‌کند این است که فرزندش بر خلاف اخبار منتشر شده به لاماسیا راه نیافته و هیچ گونه قراردادی نیز با مدرسه فو‌تبا‌ل بارسلونا ندارد. هر چند مدرسه فو‌تبا‌ل بارسلونا که از امکانات ویژه‌ای برخوردار و دارای ساختار تعریف شده است، اما به هیچ وجه قراردادی با بازیکنان نونهال امضا نمی‌کند و با لاماسیا تفاوت مشخص دارد.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
تور چنده روزه داخلی / تور داخلی طبیعت گردی و ایرانی گردی / تور تنگه دم اسب