سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستیار رییس جمهوری روسیه در تهران/ برنامه های «مهمان ویژه» نمایشگاه كتاب تهران


«سرگئی كایكین» امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روسیه در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران بیش از 1200 عنوان كتاب عرضه می كند و اجرای برنامه های ویژه ای را نیز در نظر دارد.
وی با بیان این كه نمایشگاه بین المللی كتاب تهران تجربه سال ها فعالیت موفق را در توشه خود دارد، اظهار كرد: امسال در این نمایشگاه بین المللی بیش از 1600 ناشر شركت كرده و حدود 220 هزار عنوان كتاب را عرضه كرده اند كه فرصت مغتنمی برای آشنایی در این زمینه است.
مدیر كل دبیرخانه نمایشگاه های بین المللی كتاب روسیه خاطرنشان كرد هر سال بیش از یك میلیون نفر از نمایشگاه بین المللی كتاب تهران بازدید می كنند و امسال نیز كه ناشران از 28 كشور جهان محصولات خود را عرضه كرده اند، انتظار می رود با شكوه سال های قبل برگزار شود.
كایكین در ادامه با اشاره گفت: روسیه چندین سال است كه در این نمایشگاه مشاركت می كند و امسال تلاش شده است با توجه به موقعیت مهمان ویژه حضور شایسته تری داشته باشد و برنامه ریزی های گسترده ای در عرصه كتاب و نیز برگزاری آیین های فرهنگی در چارچوب نمایشگاه صورت گرفته است.
وی خاطرنشان كرد: اتحادیه ناشران، دبیرخانه نمایشگاه های بین المللی كتاب و آژانس فدرال مطبوعات و ارتباطات جمعی روسیه غرفه ها و فعالیت های شركت كنندگان روسی در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران را سازماندهی كرده اند.
وی افزود: تلاش می شود در روزهای پیش رو از طریق كتاب ها و برنامه ها نمایی از روسیه معاصر در عرصه های فرهنگی، علمی، آموزشی، هنری، معماری و گردشگری عرضه شود
كایگین در مورد تركیب هیات شركت كننده روسی در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران اظهار كرد كه این هیات متشكل از 35 نفر به سرپرستی میخاییل شویدكوی نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور همكاری های فرهنگی و بین المللی است و چندین نویسنده از جمله آلكسی وارلاموف، یوكتور یروفییف، كانتا ابراهیموف، فرید نعیموف، یلنا اوساچفا و ناظم زینال اف همراه هیاتی از ناشران، مدیران مراكز آموزشی و روزنامه نگاران، كاروان فرهنگی روسیه را تشكیل می دهند.
وی ادامه داد: سعی شده است در غرفه های روسیه كتاب های متنوع با موضوعات متفاوت عرضه شود و بیش از 50 ناشر حدود یكهزار و 200 كتاب را عرضه كرده اند و در غرفه هایی در قالب مجموعه ملی «كتاب های روسیه» در نمایشگاه تهران تازه ترین عناوین انتشار یافته ادبی، آموزش زبان روسی، ادبیات كودكان، كتاب های علمی و پژوهشی و دیوان های اشعار و آلبوم های تصاویر ارائه می شود.
مدیر كل دبیرخانه نمایشگاه های بین المللی كتاب روسیه خاطرنشان كرد: حدود 70 برنامه فرهنگی از طرف روسیه در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران تدارك دیده شده است كه در مجموعه ای به نام «كتاب های روسیه» برگزار می شود.
وی افزود: در روز نخست نمایشگاه، برنامه ای برای معرفی طرح آموزش زبان روسی توسط انستیتوی دولتی زبان پوشكین برگزار می شود.
برگزاری چندین میزگرد و سمینار ازجمله در عرصه همكاری ایران و روسیه در مسائل ترجمه كتاب ها، دورنمای توسعه همكاری های دو كشور در بخش چاپ و انتشار از برنامه های غرفه های روسیه در نمایشگاه كتاب تهران است.
كایكین خاطرنشان كرد: همچنین نمایشگاه های بین المللی كتاب مسكو و سن پترزبورگ و نمایشگاه كتاب های تاریخی سن پترزبورگ برنامه هایی برای رونمایی از كتاب های خود را برگزار می كنند.
وی با بیان اینكه ادبیات كودكان و نوجوانان در نمایشگاه تهران مورد توجه خاص قرار دارد، گفت: در این چارچوب كارگاه های آموزشی برای كودكان و انس دادن آنها با كتاب، هنر، نقاشی و آموزش هنر روسی در غرفه های روسیه برگزار می شود.
«در مجموعه ملی كتاب های روسیه همچنین اطلاعات در مورد ناشران روس عرضه شده كه در آن بازدید كنندگان با بیش از 200 ناشر و محصولات انتشاراتی آنها آشنا می شوند.»
وی همچنین از برگزاری یك برنامه آموزشی ویژه فضایی توسط روسیه در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران اشاره كرد و افزود: در این برنامه در باره نخستین پرواز انسان به فضا سخنرانی می شود و رئیس دانشگاه هوافضای سامارا اطلاعاتی در مورد وضع فضانوردی در روسیه و جهان ارائه می كند.
وی افزود: در پایان نمایشگاه، تمام كتاب های عرضه شده در غرفه های روسیه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفارت روسیه در تهران اهدا می شود.
مدیر كل دبیرخانه نمایشگاه های بین المللی كتاب روسیه ابراز امیدواری كرد حضور روسیه در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران گام شایسته ای برای توسعه همكاری های فرهنكی دو كشور باشد و باعث شناخت بیشتر ملت های روس و ایران از یكدیگر شود.
كایكین گفت: روسیه برای توسعه همكاری ها با ایران مصمم است و چنین عزمی را از طرف ایرانی نیز مشاهده می كنیم كه باعث دلگرمی در كار و تلاش بیشتر و برنامه ریزی برای گسترش ارتباطات و همكاری میان دو كشور می شود.
جمهوری اسلامی نیز سال 2015 با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه كتاب مسكو شركت كرد و غرفه ایران هم شاهد حضور و استقبال بازدیدكنندگان از برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، موسیقی، نمایشی و آثار هنرمندان ایرانی بود.
براساس برنامه اعلام شده، روسیه به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه امسال كتاب تهران در غرفه ای 300 متر مربعی در سرای ملل شهر آفتاب میزبان نشست‌های مختلفی با هدف شناساندن فرهنگ، هنر، ادبیات و جاذبه‌های گردشگری روسیه و نیز معرفی ترجمه‌های متقابل ادبیات دو كشور است.
نمایشگاه كتاب تهران از امروز (سه شنبه) در مجموعه شهر نمایشگاهی آفتاب روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز شده است.
اروپام*391**1516

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اسکورت ویژه رییس جمهور روسیه در خیابان های تهران