ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مالک باشگاه صبا: دایی چون با صبا نتیجه نگرفت، دنبال بهانه است/ آقایان فقط به دنبال پول بودند


سیدعبدالرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت تیم فوتبال صبای قم، اظهارات علی دایی و ... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

* تسنیم: شما مالک باشگاه صبا هستید یا اسپانسر آن؟

خودم هم نمی‌دانم در باشگاه صبا چه کاره هستم. وضعیت این باشگاه مشخص نیست. فصل گذشته قرار بود صفر تا صد باشگاه در اختیارم باشد، اما رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که اگر قرار باشد استاندار تصمیم‌‌گیری کند، امکان واگذاری باشگاه صبا وجود ندارد و باید از طریق سازمان خصوصی‌سازی واگذار شود. این حرف‌ها در شرایطی مطرح شده بود که ما هزینه‌های خودمان را کرده بودیم. آقای صادقی استاندار استان قم که از دوستان من است، درخواست کرد به صبا کمک کنم. با وجود شرایطی که در رابطه با بحث عدم واگذاری پیش آمد، قبول کردم که به این باشگاه کمک کنم. بررسی کنید که هزینه‌های سال گذشته این باشگاه چقدر بوده و امسال چقدر هزینه شده است. آقایان چون نتیجه نگرفتند، درمورد من صحبت کردند تا فرار رو به جلو کنند. آقایان تعهد داده بودند صبا آسیایی شود و چون این اتفاق نیفتاد، بحث عدم حمایت من از باشگاه را مطرح کردند، در صورتی که این صحبت‌ها بهانه است.

* تسنیم: علی دایی عنوان کرده که ظاهراً به شما برای دادن وام قول‌‌هایی داده شده بود و چون این اتفاق نیفتاد، از ادامه راه منصرف شدید و از باشگاه صبا حمایتی نکردید.

نمی‌دانم آقای دایی این حرف‌ها را از کجا می‌آورد. از بانک مرکزی استعلام بگیرید که موسوی از چه بانک‌هایی وام گرفته است. بنده تا کنون هیچ درخواستی برای گرفتن وام نداشته‌ام. فرض هم بگیریم چنین درخواستی داشته باشم؛ چه ربطی به باشگاه صبا دارد؟

* تسنیم: شاید منظور دایی این بوده که قول‌هایی از استاندار قم به شما داده شده بود!

یعنی آنقدر ضعیف شده‌ایم که باشگاه صبا به ما وام بدهد؟ اگر قرار بود استاندار استان قم به من وام بدهد، از استان خودم، خوزستان وام می‌گرفتم.

* تسنیم: بگذریم، دایی پس از پایان دیدار صبا مقابل استقلال در نشست خبری گفت که شما قرار بود 12،13 میلیارد تومان به باشگاه تزریق کنید. چرا این کار را نکردید؟

این ادعا صحت ندارد و دروغ محض است. اسناد باشگاه صبا در اختیار جهان‌بین مدیرعامل وقت این باشگاه قرار داشت و دایی هم این اسناد را دارد. به دایی گفتم هشت تا 9 میلیارد می‌دهیم و تا 10 میلیارد هم روی ما حساب کن. این موضوع را نیز عنوان کردیم که اگر صبا بتواند نتایج خوبی برای سهمیه آسیا کسب کند تا 12 میلیارد نیز حمایت خواهیم کرد. زمانی که دیدیم این تیم نتیجه نمی‌گیرد، گفتیم به چه دلیلی باید حمایت کنیم؟ هر اردویی که تیم صبا حضور می‌یافت، 30،40 میلیون هزینه داشت. برای بازی با سیاه‌جامگان می‌توانید از محمدرضا کشوری‌فر مدیرعامل باشگاه بپرسید چقدر هزینه شد. آقایان طوری سفر کرده و اردو می‌رفتند که انگار تیم بارسلونا هستند. اطرافیان آقایان 30 تا 40 نفر بودند. آقایان رفاقت و معرفت را در پول تنظیم کرده‌اند. مصاحبه‌های آقایان موجود است که می‌گفتند موسوی مرد است، اما الان نامرد شدیم! من قضاوت را برعهده مردم می‌گذارم. دایی را دوست دارم و با هم دوست بوده و خواهیم بود.

* تسنیم: این را که دایی گفته است فوتبال نباید جای امثال شما باشد، شنیده‌اید؟

آقایان برای اینکه سهمیه نگرفتند، این صحبت‌ها را مطرح کردند. دایی پیش از فصل تمام مبلغ قراردادش را گرفت و دیدید که تا بازی با استقلال هیچ صحبتی نکرد. در حال حاضر هم چون خودش پولش را گرفته است، نسبت به بازیکنان صبا احساس دین می‌کند. در ضمن، اگر ما و امثال ما در فوتبال نباشیم، خودشان فوتبال را بچرخانند. اگر ما نباشیم که نمی‌توانند فوتبال را بچرخانند.

* تسنیم: آیا شما به صبایی‌ها دست «یاعلی» داده و به آن عمل نکرده‌اید؟

من قصد مصاحبه کردن نداشتم، اما باید واقعیت‌ها را می‌گفتم. من اگر مالک باشگاه بودم و دست «یا علی» دادم، چرا به حرفم گوش نکردند؟ چرا سرپرست قبلی تیم را کنار گذاشته و فرد دیگری را جایگزین کردند؟ اگر من مالک باشگاه بودم، باید فرد مورد نظر من سرپرست می‌شد.

* تسنیم: دایی گفته که روزی که بازیکن و مربی صبا توسط شما اخراج شوند، روز مرگش است.

آقایان باید شهامت داشته باشند. من به دلایل انضباطی، از دایی خواستم که امیرحسین صادقی و محمد دایی در تیم نباشند و کارت بازی آنها پس گرفته شود. اگر من مالک باشگاه هستم، چرا به حرفم گوش نکردند؟ اگر این‌طوری است، پس من مالک باشگاه نبودم که حمایت کنم. اگر حرفم خریدار داشت، باید این اتفاق می‌افتاد، اما من را مالک نمی‌دانستند که گوش ندادند. مگر ما گفتیم فلانی در ارنج تیم باشد که نخواستند گوش بدهند؟ ما به دلایل انضباطی اعلام کردیم این دو نفر در تیم نباشند. آقایان من را به‌عنوان مالک باشگاه نشناختند و دنبال این بودند که فقط پول بگیرند و از عنوان «مالک» تنها برای پول گرفتن استفاده کنند. آنها اصلاً مرا به‌عنوان مالک باشگاه حساب نمی‌کردند، اما هر وقت پول خواسته یا مصاحبه‌ای می‌کردند، ادعای مالکیت من را مطرح می‌کردند.

* تسنیم: صحت دارد که پول لباس‌های دایی را نپرداخته‌اید؟

ایشان گفته‌اند که پول لباس‌هایی که برای باشگاه آورده را پرداخت نکرده‌ایم. اولاً که ما از او نخواسته بودیم لباس بیاورد و خودش آورد. او مانند همه برندهای لباس، برای خودش تبلیغ کرده است و به‌جای گرفتن پول باید به باشگاه پول هم بدهد!

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
صبا ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار