سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سئول: کره شمالی هزینه سنگینی را برای پرتاب موشک پرداخت خواهد کرد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی با انتشار بیانیه ای در واکنش به تصمیم کره شمالی برای پرتاب یک ماهواره به فضا، تاکید کرد: کره شمالی باید فورا طرح اعلام شده برای پرتاب فضا را متوقف کند، اقدامی که در تناقض با قطعنامه های شورای امنیت است.

کره شمالی به نهادهای سازمان ملل اطلاع داده است که قصد دارد اوایل هفته آینده یک ماهواره را در مدار زمین قرار دهد.

تصمیم کره شمالی در شرایطی است که این اقدام می تواند نشانگر پیشرفت برنامه فناوری موشک دوربرد این کشور باشد. کره شمالی 6 ژانویه نیز چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده است.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی افزود: تصمیم کره شمالی برای شلیک موشک دوربرد، آن هم در شرایطی که شورای امنیت در حال مذاکره برای اعمال تحریمهای بیشتر به خاطر آزمایش هسته ای چهارم این کشور است، یک چالش مستقیم برای جامعه بین المللی است.

در این بیانیه آمده است: ما به شدت به کره شمالی هشدار می دهیم که هزینه سنگینی را خواهد پرداخت، اگر برنامه شلیک موشک دوربرد را اجرا کند.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز تاکید کرد: توکیو با واشنگتن و سایر کشورها همکاری خواهد کرد تا از کره شمالی بخواهد از تصمیم خود برای پرتاب موشک دوربرد، منصرف شود.

اخبار مربوط به پرتاب ماهواره کره شمالی طی روزهای آینده موجب شده تا آمریکا خواستار اعمال تحریمهای شدیدتر شورای امنیت شود. آمریکا پیش از این نیز خواستار اعمال تحریمهای شدید علیه کره شمالی به خاطر آزمایش هسته ای اوایل ژانویه شده بود.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: سازمان ملل باید پیامی قاطع را برای کره شمالی ارسال کند.

کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.

دانیل راسل دستیار وزیر خارجه آمریکا در این باره تاکید کرد: این اقدام کره شمالی تحریم های شدیدتر شورای امنیت سازمان ملل را توجیه خواهد کرد.

کاخ سفید نیز اعلام کرد: هرگونه پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی، اقدامی بی ثبات کننده و تحریک آمیز تلقی خواهد شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پاسخ آزمایش موشکی کره شمالی، با بمباران و پرتاب موشک توسط کره جنوبی