فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



قیمت خرید کتاب بالاست/ انتشار 73 هزار عنوان کتاب/ تلاش برای کاهش نرخ کتاب


به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سیدعباس صالحی ظهر امروز در آیین گشایش نهمین نمایشگاه کتاب استان ایلام اظهار داشت: کتاب یکی از ابزارهای فرهنگی بوده که همواره در طول سالیان در سبد فرهنگی خانوارها وجود داشته است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طی سالیان اخیر به دلایل مختلفی سرانه این کالاهای فرهنگی در کشور به شدت افت داشته است، گفت: دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که می‌توان به قیمت بالای این کالا اشاره کرد.

وی ادامه داد: قیمت بالای این کالای فرهنگی تنها یکی از علل کاهش سرانه مصرف کتاب در سبد فرهنگی خانوارهای ایرانی بوده اما مهمترین دلیل اصلی آن محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه قیمت هر جلد کتاب در سال 57 به طور میانگین تنها 495 ریال بوده است، اضافه کرد: اما این قیمت در سال‌های اخیر رشد ویژه‌ای داشته است که قابل تامل است.

صالحی تصریح کرد: رفع این نقیصه یکی از برنامه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در این راستا نیز برنامه‌های مختلفی تدوین و طراحی شده که به مرور اجرایی خواهد شد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افزایش سرانه مصرف کالاهای فرهنگی در سبد خانوارها یکی از نیازهای اساسی و مورد عنایت این وزارتخانه است، گفت: در سال جاری 73 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در حاشیه برپایی این نمایشگاه بزرگ گفت: نهمین نمایشگاه کتاب استان ایلام با تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری صمیمانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناشران و ... در ایلام برپا شده است.

علی نیاکان افزود: این نمایشگاه از امروز سوم دی ماه با حضور 283 ناشر از سراسر کشور در ایلام شروع به فعالیت کرده که امیدوارم مورد عنایت فرهنگ‌دوستان و ... قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه تا نهم دیماه جاری در ایلام دایر است، ادامه داد: تلاش شده این نمایشگاه در گستره‌ای به مساحت 3 هزار و 600 متر مربع در ایلام دایر شود تا زمینه بهره‌مندی همه اقشار از این نمایشگاه به سهولت صورت پذیرد.

انتهای پیام/2246/ع20

http://fna.ir/JVXMP7


ویدیو مرتبط :
آموزش نحوه خرید کتاب از سایت کتاب فنی و حرفه ای