سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معضل معلمان چندپایه‎ای با وجود نیروی مازاد در آموزش و پرورش مازندران


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با گذشت حدود سه ماه از بازگشایی مدارس متاسفانه برخی دانش‌آموزان از داشتن معلم اختصاصی پایه خودشان محروم هستند و این موضوع بیشتر در مدارس روستایی مازندران مشاهده می‌شود.

با توجه به نقش مهم و محوری معلم در تعلیم و تربیت، لازم است به این موضوع توجه شود تا دانش‌آموزان احساس نکنند که در حق‌شان ظلم شده است.

* 3 معلم در حال تدریس 6 پایه ابتدایی هستند

پدر یکی از دانش‌آموزان پایه پنجم در گفت‌وگو با فارس، گفت: فرزندم در مدرسه روستایی درحال تحصیل است که در حال حاضر سه معلم در حال تدریس شش پایه ابتدایی هستند، یعنی هر معلم تدریس دو پایه تحصیلی را عهده‌دار است.

محمد احمدی افزود: پیگیری‌های مختلفی را در این زمینه داشتیم اما به ما گفته شد با توجه به تعداد دانش‌آموزان و براساس بخش‌نامه ممکن نیست و هنوز مشکل ما حل نشده است.

وی بیان کرد: با توجه به نقش انکارناپذیر معلم در تعلیم و تربیت، لازم است در این زمینه تصمیمی جدی گرفته شود.

* استفاده از معلمان بازنشسته

مادر یکی از دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی در گفت‌وگو با فارس، گفت: در مدرسه‌ای که فرزندم در حال تحصیل است، سه معلم مسئولیت تدریس شش پایه تحصیلی را برعهده دارند که ما برای رفع این مشکل، پیگیری‌های بسیاری در آموزش و پرورش داشتیم.

فاطمه ربیعی بیان کرد: تمامی اولیای دانش‌آموزان با هم به آموزش و پرورش مراجعه کردیم و مقرر شد یک معلم بازنشسته به تعداد معلمان افزوده شود و حقوق آن توسط آموزش و پرورش و دهیاری روستا پرداخت شود.

* معلمان باید در حوزه تعهد خود خدمت کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در حال حاضر 56 هزار معلم در کشور محل خدمت‌شان تغییر کرده، به‌عنوان نمونه از شهرهای قائم‌شهر، بابل و آمل با ردیف کجور و کلاردشت جذب شدند و پس از مدت یک‌سال از جذب و استخدام بنا به مشکلاتی به‌دنبال انتقالی بودند.

قاسم احمدی‌لاشکی بیان کرد: با توجه به اینکه این تعداد از ردیف یک شهرستان محروم استفاده و سپس انتقالی گرفتند، این موضوع سبب‎شده در برخی مناطق با تراکم نیرو روبه‎رو شویم و بعضی هم بدون تدریس، حقوق دریافت می‌کنند، این در حالی است که در برخی مناطق کمبود نیرو وجود دارد.

وی با اعلام اینکه با توجه به مشکل کمبود نیرو، جذب جدید در سال جدید بر اساس بوم تعریف شده است، اظهار کرد: هر فرد باید در حوزه تعهد خود باشد، امسال در حوزه نوشهر و کلاردشت هماهنگی‌های لازم انجام شده که این امر صورت نگیرد.

* در مازندران کمبود معلم نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: کمبود معلم در هیچ مدرسه‌ای در مازندران نداریم.

سیدعلی قاسمی با بیان اینکه تعداد معلم براساس شاخص‌های استاندارد است و براساس آن در مازندران کمبود معلم نداریم، افزود: براساس نُرم نیروی مازاد در استان داریم که عموماً در حوزه مرکزی و شهرهای بزرگ در پایه متوسطه است.

وی یادآور شد: با توجه به استقرار پایه ششم در ابتدایی بسیاری از نیروهای متوسطه وارد ابتدایی شدند و در پایه ابتدایی مشکل وجود داشته، ولی در تمامی مدارس به لحاظ استاندارد مشکل نیرو وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه گزارشی از مشکل کمبود معلم در استان نداشتیم، گفت: ممکن است در برخی مدارس روستایی چندپایه‌ای مشاهده شود که براساس شاخص کمبودی در تعداد معلمان وجود ندارد، حداقل استانداردها در بحث نیرو رعایت شده است.

به گزارش فارس، کمبود نیروی آموزشی بر کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و موجبات افت تحصیلی آنان را به‌دنبال دارد، در نهایت تنها دانش‌آموزان هستند که متضرر می‌شوند.

انتهای پیام/86003/ش20/ظ1004

http://fna.ir/5AC88F


ویدیو مرتبط :
واکنش‌های معلمان نسبت به قوانین عجیب آموزش و پرورش