سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



من سالمندی ام را دوست دارم


من سالمندی ام را دوست دارمخراسان/ پیش از ورود به مسیر اصلی بحث یک نکته مهم را یادآوری می کنیم و آن این است که همه ما باید بدانیم اگر دوره های پیش از سالمندی مثل جوانی و میانسالی را به خوبی سپری نکنیم، دوره سالمندی هم فرجی حاصل نمی شود و نمی توان انتظار یک دوره آرام، راحت و خوب را داشته باشیم. زیرا عواملی که از دوره های جوانی و میانسالی همراه ما بوده و اجازه نداده است این دوره طولانی به خوبی و آرامش بر ما بگذرد، قطعا هنوز همراه ماست. عواملی که بیشتر اوقات به شخصیت خود ما برمی گردد. برای لذت بردن از سالمندی بسیار مهم است که باور داشته باشیم، سالمندی و پیری اصلا بد نیست و مهم تر این که خود ما هستیم که تعیین می کنیم زندگی مان چطور بگذرد، می توان با تمام کاستی ها، نگرانی ها و نداشتن ها، دل را شاد نگاه داشت چون باور داریم نیرویی برتر و خالقی مهربان حواسش به ما هست و تلخی ها و سختی ها همواره گذشته و برای همیشه باقی نمانده اند.
13 توصیه به سالمندان عزیز
هر گاه افکاری مثل این که من دیگر پیر شده ام، از من گذشته است و مانند این ها به سراغ تان آمد، با یک جمله مانع آن شوید: «مگر پیری بد است؟!» یامن هنوز می توانم کارهای زیادی انجام بدهم» و دست به کار شوید و آن کارهای زیاد را انجام بدهید. به جریان زندگی دل بدهید.
* صبح های زود نان تازه بخرید، عصرها به پارک بروید و برنامه پیاده روی روزانه داشته باشید.
* به دیدار همسن های خودتان بین اقوام و دوستان بروید.
* گعده های مناسبی راه بیندازید و همسن و سال های تان را در آن جمع فرابخوانید.
* با جوان ها ارتباط خوبی داشته باشید. با آن ها قدم بزنید. پای حرف هایشان بنشینید. حتما با نوه های تان بازی کنید.
* همراه با دوستان تان به سفرهای کوتاه بروید.
* از کار غفلت نکنید تا استقلال مالی تان حفظ بشود این نکته بسیار مهم است.
* خاطره بگویید. حتی اگر می توانید آن ها را بنویسید و روزی یک ساعت را به این کار اختصاص بدهید.
* به تغذیه تان توجه کنید و غذای سالم بخورید.
* از انجام کارهای خیر غافل نشوید. نیاز نیست همواره این کار خیر با هزینه مادی همراه باشد، وساطت در امور خیر مثل امر ازدواج، معرفی خانواده های محروم به افراد خیّر، تشکیل جلسه و رسیدگی به مشکلات محل و گاهی به عهده گرفتن پیگیری های اداری مربوط به آن با توجه به وقت آزادی که در اختیار دارید و... همه می تواند برای شما اندوخته خیر باشد و در کنار این مهم، از این که می توانید در این کارها مؤثر باشید، مخصوصا وقتی که نتیجه کار خود را هم ببینید، احساس بسیار خوب و سرشار از انرژی معنوی خواهد داشت که دل تان را روشن و جوان می کند و خودتان می دانید دل که جوان باشد، تمام وجود و فکر آدم هم جوان و پر از حس زندگی می شود.
* حرف بزنید. شما هم مثل بقیه آدم ها دلتان می گیرد، قرار نیست چون سن و سالی از شما گذشته درد دل نکنید و حرف نزنید. خوب است که هم سنگ صبور دیگران باشید و هم گاهی خودتان هم از درددل هایتان با نزدیک ترین دوست تان حرف بزنید و اجازه ندهید غم ها دل تان را تسخیر کنند.
* دلگیر و ناراحت نشوید. کمی زودرنجی اگرچه در این سن و سال به سراغ آدم می آید ولی ما به شما می گوییم واقعا اگر خودتان نخواهید این ویژگی جرأت نزدیک شدن به شما را هم ندارد. اگر فرزندان و نوه ها حرفی می زنند و کاری می کنند که ناراحت تان می کند، شما بیش از هر کسی می دانید که ارزشش را ندارد، بگذارید به حساب کم تجربگی و جوانی شان و خدای نکرده غر نزنید، اجازه بدهید شما پدربزرگ یا مادربزرگ مهربان شان باقی بمانید و آن ها زود گذشتن و بخشیدن دیگران را از شما بیاموزند.
* توجه کنید که شما وقتی واقعا به پیری و سالمندی می رسید که واقعا آن را انتخاب کنید و باور داشته باشید که پیر و سالمند شده اید؛ بنابراین هر چه فعالیت بیشتری انجام بدهید به خودتان پیام انرژی و حرکت می دهید که با پیری و ناکارآمدی فاصله دارد.


منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
آلبوم جدید گروه7بنام دوست دارم. تراک 6: هرچی میگم دوست دارم