احسان خواجه امیری شایعات در مورد حال ایراج را تکذیب کرد


احسان حواجه امیری فرزند استاد هنرمند موسیقی سنتی کشورمان ایراج خواجه امیری در باره شایعاتی که در مورد تشدید بیماری پدرش منتشر شده ابراز تاسف کرد و گفت که حال وی خوب است بیماری وی بهبود یافته است.

استاد ایراج از خوانندگانی است که در خاطرات اکثر ایرانیان زندگی می کند و دلیل آن خوانندگی وی در اکثر فیلم های قدیمی است. وی بطور عمده بجای زنده یاد محمد علی فردین هنرمند بزرگ سینمای کشورمان می خواند و همین مسئله موجب ثبت صدای این هنرمند در اذهان عامه مردم شده است.

خواننده ای مردمی

حسین خواجه‌امیری مشهور به ایرج  متولد ۱۱ دی ۱۳۱۱ در شهر خالدآباد نطنز، در استان اصفهان خوانندهٔ موسیقی اصیل ایرانی و خواننده ای مردمی بود. وی پدر احسان خواجه‌امیری خواننده پاپ و الیکا خواجه‌امیری نوازنده و مدرس پیانو است.

ایرج از خواننده‌های صاحب‌سبک ایران است و صدایش به اصطلاح صدیی شش‌دانگ است. توانایی موسیقایی صدای او  به حدی است که توانایی اجرای هرچه را از صدای یک انسان انتظار می‌رود دارد.

محمدرضا شجریان از استادان موسیقی سنتی کشورمان دربارهٔ وی می‌گوید: «صدای ایرج در تاریخ آوازخوانی ما یک متر و معیار است و هر کس بخواهد در بالاترین حد حنجره صدایی را مثال بزند، می‌گوید صدا شبیه صدای ایرج است».صدای ایرج  ویژگی‌هایی دارد که آن را به عنوان صدای معیار در هنر خوانندگی  کشورما ثبت کرده است.


ویدیو مرتبط :
کنسرت احسان خواجه امیری احسان خواجه امیری نواختن پیانو موسیقی ایران (دلاس )