سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس پلیس راهور ناجا: 60 درصد تصادف ها در 30 کیلومتری شهرها به وقوع می پیوندد


رئیس پلیس راهور ناجا: 60 درصد تصادف ها در 30 کیلومتری شهرها به وقوع می پیونددایرنا/ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: 60 درصد تصادف ها در 30 کیلومتری شهرها به وقوع می پیوندد.

سردار تقی مهری در بازدید از قرارگاه نوروزی پلیس آزادراه تهران – شمال از رانندگان خواست این موضوع را مد نظر داشته و در نزدیکی شهرها توجه به علائم، خط کشی ها و کنترل سرعت به ویژه در مسیرهای کوهستانی و لغزنده را افزایش دهند.
وی تصریح کرد: با رعایت بهتر قوانین از سوی مردم، نوروز امسال نسبت به پارسال شرایط بهتری مواجه بودیم که با توجه به شرایط جوی و لغزنده بودن جاده ها، حجم خودروها و ظرفیت محدود جاده ها که موجب ترافیک در راههای پر تردد شده است لزوم مدیریت سفر و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی همراه با صبر و حوصله بیش از پیش ضروری است.
وی عوامل اصلی حادثه ساز در جاده های کشور در روزهای گذشته را سرعت و سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ بر شمرد و افزود: 45 درصد از تصادف ها در سطح کشور از نوع واژگونی و بیش از 33 درصد تصادف ها به دلیل رعایت نکردن سرعت مطمئن و انحراف به چپ است.
وی مازندران را از پرتردد ترین استان های کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به کم بودن عرض جاده ها شاهد بیشترین انحراف به چپ در این استان نسبت به استان های دیگر کشور و به همراه آن افزایش تصادف ها منجر به فوت در مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
وی از مردم خواست با دقت لازم رانندگی کنند و در بازگشت از سفر حتما بعد از 2 ساعت رانندگی پانزده دقیقه استراحت کنند و در این سه روز پایانی سفرهای نوروز با افزایش ترافیک در جاده ها کشور و حجم بالای خودرو از شتاب و عجله نیز پرهیز و با سرعت مطمئن و حفظ فاصله طولی رانندگی کنند.
اجرای طرح ترافیک نوروزی از 25 اسفند 94 آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور آمار اقامت مسافران نوروزی را در سطح کشور 46 میلیون نفر شب اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد داشته است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
معافیت مالیاتی شهرک های صنعتی تا شعاع 30 کیلومتری شهرها