ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



فیلم/ ندود، ستاره‌ای دوست داشتنی از قلب اروپا


به گزارش خبرگزاری تسنیم، پاول ندود که در سال 1996 از اسپارتاگ پراگ جمهوری چک به لاتزیوی ایتالیا پیوست، در پنج فصلی که در این تیم بود با بازی‌های خوب یوونتوس را برای جذبش متقاعد کرد و در نهایت این اتفاق در سال 2001 عملی شد. ندود پس از پیوستن به راه‌راه پوشان تورین با بازی‌های خوب خود تبدیل به یکی از مهره‌های اصلی این تیم شد و در بین هواداران هم محبوبیت خاصی پیدا کرد.

این بازیکن اهل جمهوری چک که به یووه تعصب خاصی داشت حتی پس از ماجرای کالچوپولی و تبعید این تیم به سری B ایتالیا در فصل 07-2006، یوونتوس را رها نکرد و جزو بازیکنان وفادار به بانوی پیر بود. او و سایر بازیکنان یوونتوس موفق شدند پس از یک فصل غیبت در سری A این تیم را به بالاترین سطح فوتبال این کشور بازگرداندند.

ندود با یوونتوس و لاتزیو به عناوین قهرمانی در سری A، جام حذفی ایتالیا، سوپرجام ایتالیا و سوپرجام اروپا رسید. او همچنین در فصل 03-2002 با بیانکونری به عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافت ولی از قهرمانی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا بازماند. پاول در سال 2003 به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد.

ندود که بین سال‌های 1994 تا 2006 پیراهن تیم ملی جمهوری چک را 91 بار بر تن کرد، با این تیم به عنوان نایب قهرمانی یورو 1996 رسید.

پاول ندود که پس از بازنشستگی از فوتبال در سال 2009، در این تیم به فعالیت در رده‌های مدیریتی سطوح پایین مشغول شد، به تازگی به عنوان نایب‌رئیس باشگاه یوونتوس منصوب شد.

در فیلم زیر می‌توانید لحظاتی ماندگار از پاول ندود را ببینید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تولد ستاره ی دوست داشتنی من مبارک سید محمد موسوی