سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طباطبایی: بهترین دوست رهبر انقلاب که دروغ نمی‌گوید، هاشمی است


طباطبایی: بهترین دوست رهبر انقلاب که دروغ نمی‌گوید، هاشمی است

خبرآنلاین/ متن پیش رو در خبر آنلاین منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی گفت: من با جرات می گویم امروز بهترین دوست رهبر معظم انقلاب که دروغ نگوید و دلش برای ایشان بتپد، اقای هاشمی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی همچنین گفته است: بنده آقای هاشمی را کاملا می شناسم و می دانم که ایشان انقلاب را دوست دارد.
او در گفت و گویی مفصل با هفته نامه طلوع صبح به سوالات متنوعی پاسخ داده است. به عنوان مثال درباره فعالیت سیاسی آیت الله مصباح گفته است: از نظر من، ورود آقای مصباح به عرصه سیاسی در درجه اول به خودشان لطمه می زند، اگر ما بخواهیم سابقه انقلابی اقای هاشمی را زیر سئوال ببریم، باید سابقه خیلی از علمای قم را زیر سوال ببریم.

اهم گفته های طباطبایی به شرح زیر است:

**{ کاندیداتوری سیدحسن خمینی برای انتخابات خبرگان} من ملاقات هایی با ایشان داشتم، وی فرد با هوش و درس خوانده ای است بدون تکبر ولی با عزت نفس والبته وارثت اخلاقی با جدش دارد.ایشان ویژگیهای خوبی دارند و اگر کاندیدا شوند مفید خواهند بود ، مردم را به ایشان علاقمند دیدم . البته بخشی از ان به نام امام خمینی است ولی بخشی هم به اخلاق و منش خود ایشان
است.
** حاج حسن آقا مرید و دوست اقاست. پدرشان چه تجلیلی کرد از «آقا». این مسائل را مردم نباید فراموش کنند، این همان تفرقه افکنی است. زمانی که آن توهین ها بر سر مزار امام به حسن آقا شد،رهبر معظم انقلاب ، ایشان را جلوی مردم بغل گرفت تا مردم بدانند که ایشان یار رهبر معظم انقلاب است. من در سید حسن توجه و ارادت به رهبر معظم انقلاب را یافته ام.

** اتفاقاتی پیش آمد که افرادی برای پیشرفت خودشان به آقای هاشمی توهین کردند. این نوع رفتار و اخلاق که یک ضعف است موجب فراهم شدن زمینه ای برای این اتفاق بود که برخی با توهین به شخصیت های موجه، سعی کنند در فضایی سیاسی شناخته شوند. این بدترین اخلاق است و متاسفانه در کشور ما این مشکل پیش آمده است. نکته ی مهم این است کهگاهی اگر به مسائل زیاد پرداخته شود آنها دامنه دار می شوند، پیامبران همیشه می گفتند، به جای آنکه وقت تلف کنید که ببینید چه کسی چه حرفی زده است به کار خودتان بپردازید البته گاهی گفته ها سم است و به باورهای مردم لطمه می زند، در این صورت باید پاسخ دهیم.

** قدیمی ترین روحانی که در خانه اقای خمینی رفت و امد داشت، آیت الله هاشمی بود. این موضوع به زمانی باز می گردد که کمتر کسی امام را می شناخت. در مقابل منزل امام خمینی منزل عمه ی ما بود، الان هم هست، اقای هاشمی در همان خانه زندگی می کرد. سال 40 که آقای بروجردی فوت کرد، تنها اخوندی که با هشت نفر دیگر سراغ امام خمینی رفتند تا بگویند ایشان رساله بدهند، آقای هاشمی بودند و بقیه خبری نداشتند.

بنده آقای هاشمی را کاملا می شناسم و می دانم که ایشان انقلاب را دوست دارد. من در ملاقات های خصوصی ارادت و توجه به رهبر معظم انقلاب را کامل دیده ام.

** صلاح نمی دانم زیاد در مورد آقای مصباح صحبت کنم، ایشان روحانی و ملبس است و به حوزه خدمت می کند. آنچه ما بیان می کنیم برای حفظ حریم ایشان است. برداشت ها ممکن است غلط باشند، اما با تو هین به یک عالم حوزوی مخالفم، ایشان شخصیتی است که ورودشبه حوزه سیاسی مطلوب نیست و خوب است که به عرصه سیاست ورود نکنند. در واقع، از نظر من، ورود آقای مصباح به عرصه سیاسی در درجه اول به خودشان لطمه می زند، اگر ما بخواهیم سابقه انقلابی اقای هاشمی را زیر سئوال ببریم، باید سابقه خیلی از علمای قم را زیر سوال ببریم.

** همگان می دانند که فاصله سابقه آقای هاشمی و اقای مصباح و امثال ایشان انقدر زیاد است که ما نمی توانیم آن را زیر سئوال ببریم. روزی که بحث انقلاب شد، اکثر این اقایان مخالف بودند. حالا که انقلاب رشد کرده، همه می گویند ما هستیم، البته خود آقای مصباح منکر آن نیست که قبل از انقلاب حضور نداشته است.

** راحت بگویم، آقای مصباح چون سابقه سیاسی انقلابی نداشتند، مخالفت می کردند ولی از نظر حوزوی علمی ایشان فردی محترم است ایشان عنوان علامه دارد و افتخار حوزه و درس و بحث هستند. حرمت علمی ایشان باید کاملا حفظ شود ولی در مسایل انقلابی چرخش داشتند و ایشان اگاه نیستند و حتی در مسایل روز کشور هم مطالبی میگویند و تغییر موضع میدهند باور میکنید دلم میسوزد مطالب ٨٤ تا ٩٢ و ٩٣ ایشان را در عالم سیاست بررسی کنید این بسیار نگران کننده است.

** {چرا آقای مصباح در دهه اول انقلاب در جریانات سیاسی حضور نداشتند؟} آنها که توانمندی ندارند، چرا باید حضور می داشتتند؟ این ها خراب می کردند و دلیلی نداشت که حتما حضور داشته باشند. امام کلا روی افراد خیلی حساب می کردند و بدانید اگر توانی در کسی دیده می شد امام استفاده میکرد.یا به نحوی در فضای کشور از او استفاده میشد

** انجمن حجتیه دیگر توانی برای ادامه کار ندارد، در واقع امروزه، اشخاصی هستند که این اصطلاح را برای نابودی دیگران به کار می برند. اکنون خطر بزرگی که وجود دارد، تندروهایی هستند که تمام اقداماتشان را تحت عنوان ولایت فقیه انجام می دهند. چون این کار خطر دارد ما ناچاریم برای حفظ کیان ولایت فقیه، عملکرد این افراد را به طریقی خنثی کنیم تا به اصل رهبر معظم انقلاب آسیبی نرسد.
** هر دولتی نقد دارد، منتها کسانی که از آقای روحانی انتقاد می کنند طرفداران دولت قبل هستند، اینها واقعا متحیران اند و نمی توانند پیشرفت ها را باور کنند. آقای روحانی فردی نخبه، تحصیلکرده و با سابقه انقلابی درخشان هستند و مدارک تحصیلی عالیه دارند.البته من نقد هایی به ایشان دارم ودر جای خود بیان کردم ولی در کل ایشان انتخاب خوبی بودند که مردم درست شناسایی کردند

** درخت مثمر ثمر سنگ می خورد، یعنی ادم های مفید را غالبا می زنند. اقای ظریف جزوء بهترین وزاری خارجه بوده البته وزاری خارجه در ایران همه بزرگواران دانا و کار بلدی بودن و سیست های نظام را پی می‌گیرند لکن اقای ظریف به درستی شرایط را شناخته و با روشهای به روز و البته هوش خدادادی مسایل را اداره کرده است. تا جایی که به یاد دارم، ظریف از همه وزرا عملکرد بهتری داشته و همیشه ادم مفید مورد آزار و اذیت بیشتری قرار می گیرد. آنها که به ایشان حمله می کنند، چیزی دیگری بلد نیستن و با یه بن بستی رو برو هستند.

** حمایت های رهبر معظم انقلاب از ظریف به هیچ وجه نظیر نداشته است. به نظر من، دلواپسان ظریف را رها نمی کنند و به کار خود ادامه می دهند چون دوست دارند سروصدا شود. ادمی که چیزی ندارد جز شلوغ کاری، کار دیگری ندارد. البته عرض می‌کنم سیاست غلط و نافرجامی برای نظام خواهد بود اگر این شلوغ بازی و تهاجم به مذاکره کننده ها ادامه پیدا کند.

** عزاداری های الوده به توهین و جسارت و برخوردهای ناگوار خوب نیست و نباید وجود داشته باشد. مردم چنین چیزی را دوست ندارند.

** {درباره حصر} این موضوع مربوط به مسئولین رده بالا می شود. با این حال، بنده از روز اول هم گفتم حصر هر چه ادامه پیدا کند به ضرر نظام است.البته تصمیم گیران دلایلی دارند که امیدوارم موفق باشند

** {جدایی احمدی نژاد از مشایی} اگر می‌خواست در همان دوره قدرت دست به چنین کاری می زد، اکنون که بعید است.

** {حمله های تندروها به علی لاریجانی} هر کسی که میانه رو باشد و به اصالت کار فکر کند، تندروها نمی توانند با او کنار بیایند. این حملات شانس اقای لاریجانی را در انتخابات بیشتر خواهد کرد، چون مردم به این ها علاقه ندارند.


ویدیو مرتبط :
محمدسجاد هاشمی در حضور رهبر انقلاب