بیانیه‎ای که آهنگساز ایرانی صادر کرد/ خِرَد ورزی، به جای خشم


محمدرضا درویشی گفت: حل مشکل آسان است، زمانی که خرد حاکم باشد، نه خشم. امروز خشم عمل می کند. بیایید بجای خشم، خرد ورزی کنیم.

عصرایران - پس از اتفاقات اخیر و نامه‎ی 500 تن از اهالی موسیقی در اعتراض به شکایت خانه موسیقی از ساسان فاطمی، محمد رضا درویشی آهنگساز و پژوهشگر موسیقی بیانیه‎ای را صادر کرد.

محمدرضا درویشی بیانیه خود را در قالب طرحی پنج گانه برای حل و فصل ماجراها و اتفاقاتی که پیرامون خانه موسیقی و منتقدان آن در جریان است ارائه داد: اول تشکیل شورای عالی موسیقی متشکل از موسیقیدانان شناخته شده و شخصیت های علمی و فرهنگی بی طرف و مورد وثوق دو طرف دعوا، دوم پس گرفتن شکایت خانه موسیقی از دکتر ساسان فاطمی و دیگران، سوم انحلال هیات مدیره فعلی خانه موسیقی توسط این شورا، چهارم برگزاری انتخابات زودرس در خانه موسیقی، زیر نظر شورای ذکر شده در بند اول برای انتخاب هیئت مدیره ی جدید. پنجم در صورت عدم توافق طرفین در پذیرش 4 بند ذکر شده، ادامه شکایت و پیگیری روند قضایی لازم الانجام است.

اینجانب محمدرضا درویشی با بند پنجم این منشور مخالف هستم، زیرا انجام و اجرای این بند در شأن و معرفت جامعه‎ی فرهنگی و موسیقی ایران نیست و نخواهد بود. حل این مشکل آسان است، زمانی که خرد حاکم باشد، نه خشم. امروز خشم عمل می کند. بیایید بجای خشم، خرد ورزی کنیم. نظر اینجانب بر حل کامل این مشکل در درون صنف و نماینگان صنف موسیقی ایران است و نه دستگاه قضایی.

به گزارش عصرایران، در ماه های گذشته اختلافات زیادی بین اهالی موسیقی به وجود آمده که واکنش های متعددی را در پی داشته است. دیماه امسال محمدرضا شجریان (رییس شورای عالی خانه‌ موسیقی ایران) درباره‌ برخی ابهامات و نقدهای وارد شده به این خانه صحبت هایی را مطرح کرده بود. هفته گذشته نیز پانصد هنرمند فعال موسیقی در نامه‌ای اعتراض آمیز نسبت به شکایت خانه موسیقی از ساسان فاطمی پژوهشگر و مدرس صاحب نام موسیقی واکنش نشان داده بودند. باید دید در ادامه خانه موسیقی چه واکنشی به این ماجراها و بیانیه محمد رضا درویشی نشان خواهد داد.


ویدیو مرتبط :
ظریف و موگرینی بیانیه ی مشترک صادر کردند