علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



راه اندازی خانه محیط زیست در واحد علوم و تحقیقات


به گزارش گروه علمی ایرنا از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ،دکتر مجید عباسپور رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات در نشست مشترک همکاری‌های محیط زیستی شهرداری تهران و این واحد دانشگاهی با اشاره به آمار بالای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی این واحد بخصوص در دانشکده محیط زیست و انرژی، گفت: ارتقاء شاخص‌های محیط زیست و مسئولیت پذیری دانشجویان از اولویت‌های اصلی واحد علوم و تحقیقات است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 42 هزار دانشجو در واحد علوم تحقیقات مشغول به تحصیل هستند، افزود: از جمله برنامه هایی که در حال حاضر در دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات در دست اقدام قرار دارند می توان به گسترش فضای سبز، باز چرخانی آب برای آبیاری، ایجاد مسیر راهپیمایی سبز و معرفی 49 گونه پرنده در سایت واحد توسط دانشجویان تنوع زیستی اشاره کرد.
مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی واحد علوم و تحقیقات برای همکاری‌های مشترک جهت تبدیل این واحد به دانشگاه سبز خبر داد و تصریح کرد: فضای واحد علوم و تحقیقات می‌تواند به عنوان یک مکان جهت برگزاری برنامه‌ها و اقدامات محیط زیستی در اختیار ستاد محیط زیست و توسعه پایدار قرار بگیرد.
هوشنگ گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این نشست با بیان اینکه ایجاد و تعریف یک پل ارتباطی بین دانشگاه و شهروندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: با فراهم کردن زمینه های فعالیت دانشجویان می توان از توانمندی، ایده های نو و تخصص دانشجویان علاقمند به حوزه محیط زیست بهترین بهره را برد.
وی یکی از اهداف را رسیدن به شهرتازه عنوان کرد و افزود: شهر تازه شهری است که در آن تنوع زیستی، آب، انرژی، زمین و هوای پاک برای شهر هدف گذاری شده است و بدون تردید برای دسترسی به این مهم باید از تمامی ظرفیت‌های بخش‌ها، سازمانها، نهادها و مراکز علمی به خصوص جامعه دانشگاهی جهت محوریت موضوع استفاده کرد.
گلمکانی در ادامه با تاکید بر اینکه باید جهت پیشبرد اهداف و فرهنگ سازی موثر فرهنگ محیط زیست را در بین تمام اقشار جامعه ترویج دهیم، اضافه کرد: علاوه بر پرداختن به مباحث مهم علمی و تخصصی دردانشگاه باید با تشکیل خانه و کانون محیط زیست به عنوان اتاق فکر دایمی، فرهنگ و روحیه مشارکت پذیری دانشجویان را ارتقاء دهیم.
وی گفت : با توجه به ظرفیت های کانون محیط زیست و واحد علوم و تحقیقات می توان از این پتانسیل برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تورهای طبیعت گردی و به نمایش گذاشتن دستاوردهای دانشجویان در زمینه محیط زیست بهره برد.
علمی **1354**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نماهنگ معرفی واحد علوم و تحقیقات