سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حقایقی در مورد زنان که مردان از آن غافل هستند


 
 آقایان به این نکته ها توجه کنید : دنیای زنان و مردان دنیای بسیار متفاوتی است، آنقدر متفاوت که بعضی زن و مرد را به موجوداتی از دو سیاره متفاوت تشبیه میکنند که زبان یکدیگر را نمی فهمند ؛ هیچ فردی منکر تفاوت ها نیست اما این تفاوت ها اگر درک شود ،بسیار کمک کننده است.

در این پست کمی راجع به روحیات خانم ها صحبت میکنم تا آقایان بتوانند با خواندن آن به همسرشان نزدیک تر شوند.

ادراک زن ها و مردها از زمان متفاوت است

به نظر می رسد مردها بیش از زن ها در لحظه اکنون حضور داشته باشند ، در حالی که زن ها بیشتر خود را در امتداد آینده بسط میدهند.

زن ها دوست دارند گذر زمان را ثبت کنند ؛ کافی است از همسرتان بپرسید آخرین نوبت دندانپزشکی فرزندمان کی بود، آخرین بار که کودکمان را استحمام کردی، آخرین باری که با مادرم تلفنی صحبت کردی و… تا زمان دقیق آن را به شما بگوید.

مردها همیشه از این توانایی زنان حیرت زده اند و بیشتر به این دلیل از دست زنان ناراحت می شوند، بویژه هنگامی که زنان اشتباهات آنها را تصحیح میکنند!

احساس امنیت کردن

یکی از اساسی ترین نیازهای زنان این است که احساس امنیت کنند ؛ منظور امنیت جانی، فیزیکی یا جسمانی نیست، بلکه بیشتر امنیت احساسی و عاطفی است.

احساس عمیق و درونی از این که رابطه تان محکم، استوار و ماندگار است، این که همسرشان در عشق خود جدی و ثابت قدم و به انها نیز متعهد و پایبند است.این امنیت عاطفی کلید گشایش دل و جان زنان محسوب می شود.

خانم ها ایا تا به حال اندیشیده اید چرا بیش از آنچه شایسته است به تایید از جانب مردها نیازمندید؟ حتی تایید از جانب مردی که او را چندان نیز قبول ندارید ؛ توضیح آن شاید از این قرار باشد که چنانچه همواره زنان در طول تاریخ چنین آموزش دیده باشند که بقا و حیات آنان در گرو حمایت مردهاست، لذا وظیفه و شغل زنان این میشود که مردی را به سمت خود جذب و تلاش کنند او را از دست ندهند.

سر و وضع، ظاهر ، نحوه بیان و جلوه گری خود، افکار و احساسات، مهارت های خانه داری و کدبانوگری، نحوه و میزان ویرایش احساسات (به طور یکه به مرد بر نخورد) و… همگی ریشه در یک تفکر دارند که : آیا این کار او را خوشحال خواهد کرد؟

ضمیر ناخودآگاه زنان همواره میگوید : اگر او را خوشحال و علاقه مند نگهدار تا همیشه با تو بماند و چنانچه با تو بماند در امان خواهی بود.

هنگامی که زنان احساس امنیت میکنند در بهترین شرایط خود ظاهر میشوند ، به این معنا که آرامش بیشتر و نگرانی کمتر، اعتماد به نفس بیشتر و ناامنی کمتر و بالاخره استقلال بیشتر و توقع کمتری خواهند داشت و به عبارت دیگر بیشتر آن گونه خواهند بود که مردها دوست دارند و کمتر آنها را عصبی خواهند ساخت.

بسیاری از خواسته های زنان از مردها تلاش است برای احساس امنیت و بسیاری از رفتارهای ناخوشایند زنان مانند توقع زیاد، وابستگی، حسادت، سرد مزاجی، تحریک پذیری، زودرنجی و بسیاری دیگر ریشه در احساس ناامنی آنها دارد.

مطمئن ساختن زنان از عشق، تعهد و پایبندی تان به انها از موثرترین روش های احساس امنیت روحی در زنان است.

احساس برقراری ارتباط

مردان عزیز، به این رفتارهای زنان توجه کنید

» پرسیدن این سوال از شما که آیا اتفاقی افتاده؟ هنگامی که مدتی خیلی ساکت بوده اید.

» پرسیدن نظر شما درباره نحوه چیدمان گل و گیاهان در اتاق نشیمن و در کل دکوراسیون خانه تان.

» نقل مو به موی مکالمه ای که با خواهر یا مادرتان داشته اند.

» پرس و جو از تمامی آنچه از صبح تا شب در سر کار بر شما گذشته است و …

همگی این کارها روش هایی هستند از طرف زن ها برای ارتباط و پیوند با مردها، اگرچه بعضی از این روش ها ممکن است مردها را عصبی کند.

شاید یکی از دلایلی که ارتباط تا این حد برای زن ها اهمیت دارد توانایی آنان برای بچه دار شدن است ؛ زنان به لحاظ ژنتیکی به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند وظایف مادری خود را بخوبی انجام دهند و شاید به آن علت باشد که عشق برای زنان اولویت اول محسوب میشود و ارتباط نیز نحوه ابراز و بروز آن است.

شاید هم دلیل آن در سوابق تاریخی و تمدن زنان باشد ، هنگامی که ارزش زن ها برای مردها و اجتماع زنان در گروه قابلیت های ارتباطی، خلق هارمونی، هماهنگی و تشریک مساعی انها بود.

ارتباط برای زنان بیشتر به معنای بیان افکار و احساسات است و بیشتر زنان به طرزی سنتی پرحرف تر و خوش صبحت تر از مردها هستند ، از این رو یکی از سریع ترین و موثرترین روش های برقراری ارتباط با یک زن صحبت کردن و حرف زدن است.

زنان دوست دارند مردها درباره همه چیز با آنها حرف بزنند ؛ انها دوست دارند درباره کار، نگرانی ها، رویاها، ترس ها و خلاصه همه موارد زندگی شما بدانند و یکی از موثرترین روش های ایجاد ارتباط صمیمی با همسرتان و تولید احساس محبوب بودن در او این است که او را در فرآیند زندگانی خود منظور کنید.

منظور کردن همسرتان در زندگی خود به این معنا است که : جزئیات وقایع و تجارب زندگی خود را با او در میان بگذارید ؛ با این کار به او این امکان را میدهید با شما احساس هماهنگی و نزدیکی بیشتری داشته باشد.

او را از مشکلات و گرفتاری هایی که با آنها روبه رو هستید با خبر کنید ؛ منطق متعارف به مرد دیکته می کند که زن زندگی اش را در مسائل و مشکلات خودش درگیر نسازد ؛ شاید به این دلیل که مرد دوست ندارد ضعیف و نادان جلوه کند اما این باور هرگز حقیقت ندارد ؛ چنانچه زنی به لحاظ روانی و احساسی سالم و طبیعی باشد، پس از آن که شوهرش مشکلات و مسائل خود را با او در میان گذاشت، احساس نزدیکی بیشتری را با او تجربه خواهد کرد، زیرا مردش قلب خود را به روی او گشوده است.

او را در تصمیم گیری هایتان دخالت دهید که روی او نیز تاثیر خواهند گذاشت ؛ هنگامی که مردی درباره تفکر و تصمیم گیری های خود با همسرش صحبت نمیکند، به او احساس جدایی و طرد شدن خواهد داد.

البته میدانم که اغلب مردان این کار را از روی عمد انجام نمیدهند و هرگز نیز نمیخواهند چنین احساسی را به زن خود بدهند اما در واقع این همان اتفاقی است که در عمل می افتد و …

احساس ارزشمند بودن

نیاز به ارزشمند بودن یکی از اساسی ترین و مهم ترین نیازهای پنهان زنان است.

برای یک زن ارزشمند بودن به این معناست که مردی حضور او را در زندگی ارزشمند بداند و بگوید که حضور او در زندگی اش مسلماً نقش مهمی را ایفا کرده است و این که قطعاً بدون او کمبود چیزی را احساس خواهد کرد و این موضوعی است که حقیقتاً بیشتر مردها از آن غافلند.

 جام نیوز

مطالب مرتبط :

با روحیه خانم‌ها بیشتر آشنا شوید

شناخت روحیات همسر قبل از ازدواج؟

روحیه مردان از زنان حساس‌تر است


ویدیو مرتبط :
12تفاوت عجیب زنان با مردان