آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



سوپ و آش/ طرزتهیه "سوپ قارچ بانان"


سوپ و آش/ طرزتهیه آخرین خبر/ برای 3 نفر چی لازم دارم:
آبلیمو: به میزان لازم
فلفل سیاه: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
نان تست: به میزان لازم
خامه (غلیظ): 4 قاشق غذاخوری
کره: 4 قاشق غذاخوری
شیر (غلیظ و پر چرب): 2لیوان
مرغ (سینه): یک قطعه
قارچ: نیم کیلو
سیر: یک حبه
پیاز: یک عدد
برگ بو: 2 عدد

چطوری درست کنم:
ابتدا قارچ را کاملا شسته و خرد کنید و به همراه کره و کمی آبلیمو آن را تفت دهید سپس، نمک و فلفل بزنید و تفت دهید تا قارچ‌ها نرم شوند.، سینه مرغ را کمی تفت داده و مقداری روغن به آن بیفزایید و بعد با پیاز و سیر و برگ بو اجازه دهید بپزد و بعد آن را ریش ریش کنید.
* یک سوم قارچ‌های نرم شده را داخل میکسر بریزید و نصف شیر را اضافه کنید و بزنید تا قارچ‌ها یکدست شوند سپس نصف دیگر شیر، قارچ‌های میکس شده و نشده ،سینه مرغ ریش ریش شده را داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، روی حرارت سوپ را هم بزنید تا کم کم غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید و خامه را اضافه کنید.
* نان‌های تست را ریز و مربعی خرد کنید ، داخل تابه کره بریزید و نان‌ها را داخل روغن تفت دهید تا سرخ و ترد شوند سپس آنها را داخل سوپ ریخته و سریع سرو کنید.

نکته:
1) در صورت تمایل مقداری جعفری هم به سوپ بیفزایید.


منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
‫سوپ کرم قارچ‬‎