سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وکیل ارشد اپل در خصوص رمزگشایی از آیفون: جهان در حال تماشای تصمیمات ماست


وکیل ارشد اپل در خصوص رمزگشایی از آیفون: جهان در حال تماشای تصمیمات ماست

اگر اپل به FBI یاری رساند تا آیفونی که در واقعه «سان برناردینو» مورد استفاده قرار گرفته بود را رمزگشایی کند، آیا جهان این تصمیم را به عنوان سرلوحه خود قرار خواهد داد؟ این سوالی بود که آقای «بروس سول» (Bruce Sewell)، وکیل ارشد اپل روز گذشته در برابر کمیته قضایی مجلس آمریکا عنوان کرد.

وی گفت: «فکر می کنم امروز تمام جهان نظاره گر هستند که چه اتفاقی در دولت ما رخ می دهد و چه تصمیمی برای این پرونده ی خاص اتخاذ خواهد شد. توانایی ما برای داشتن قدرت در جهان و توانایی ما برای عدم تضعیف کاربران مان در سراسر جهان از دست خواهد رفت اگر مجبور شویم ابتدا در کشور خودمان چنین کاری را انجام دهیم.»

از زمانی که مجادله FBI با اپل آغاز شده، همواره این سوال مطرح بوده که آیا شرکت ساکن کوپرتینو با دولت چین برای چنین درخواست هایی (رمزگشایی از آیفون) همکاری نموده یا خیر. این سوال اولین بار از سوی «استوارت بیکر» (Stewart Baker) یکی از مدیران و مشاورین سابق NSA مطرح شد. وی باور داشت که اپل در برابر درخواست دولت آمریکا متظاهرانه عمل می کند.

آقای سول، وکیل ارشد اپل در پاسخ به این موضوع گفت: «تا امروز اپل هیچ درخواست مشابهی از سوی دولت های دیگر نداشته است. تنها جایی که ما با چنین مشکلاتی مواجه هستیم، کشور خود ماست. اما اگر روزی از سوی مقامات قانونی موظف به همکاری با FBI شویم، از همان روز تقاضای دولت های دیگر برای رمزگشایی از آیفون آغاز می گردد.»

منبع: ورج

برچسب‌ها:Bruce Sewellآیفوناپلاخبار تکنولوژیتکنولوژیسان برناردینو

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
جدیدترین ویدئو تبلیغاتی اپل با نام نجات جهان با آیفون