کامرون سخنان «ترامپ» علیه مسلمانان را تفرقه انگیزانه خواند


دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در اقدامی غیر متعارف از اظهارات 'دونالد ترامپ'، نامزد انتخاباتی آمریکا که به صراحت خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا شد، انتقاد کرد و آن را «تفرقه انگیز، غیرمفید و اشتباه» خواند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه در این رابطه گفت: دیوید کامرون با اظهارات اخیر دونالد ترامپ که تفرقه انگیز، غیرمفید و اشتباه است، مخالف است.

وی ابراز نگرانی کرد که اظهارات ترامپ ضمن تحت شعاع قرار دادن پیام وحدت جوامع، سبب آسیب رساندن به مبارزه علیه داعش شود.

سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس افزود: در حالی که ما راه های مبارزه با افراط گرایی و اندیشه های مسموم را بررسی می کنیم، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس مشخصا اعلام کرده است که سیاستمداران باید به دنبال راهکارهای تجمیع و همگرایی جوامع بوده و عنوان کنند که تروریست ها نماینده اسلام نیستند و طبعا آنچه انجام می دهند تحریف اسلام است.منابع انگلیسی موضع گیری نخست وزیر انگلیس در مورد اظهارات ترامپ یکی از جمهوریخواهان نامزد حضور در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا، را اقدامی غیر متعارف خوانند.«دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب جمهوریخواه در اظهاراتی گستاخانه و جنجال برانگیز به صراحت خواستار ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به خاک آمریکا شده است.

در بیانیه ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ تصریح شده است که چنین ممنوعیتی تا زمانی که قانونگذاران و نمایندگان دریابند که مشکل چیست، می بایست اعمال شود.در این بیانیه همچنین تاکید شده است، چنین پیشنهادی به خاطر تنفر «بخش اعظم جمعیت مسلمانان» نسبت به آمریکا مطرح شده است.

دونالد ترامپ اضافه کرده است: تا زمانی که نتوانیم در خصوص این مشکل و تهدیدی های خطرناک ناشی از آن تصمیم بگیریم، کشور نباید اجازه دهد که قربانی حملات افرادی بشود که به جهاد معتقدند و برای جان انسان ها ارزشی قائل نیستند.

'کوری لوینسکی'، رییس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نیز گفته است که پیشنهاد آقای ترامپ برای ممنوعیت ورود مسلمانان شامل «همه» از جمله توریست ها و کسانی که می خواهند به آمریکا مهاجرت کند خواهد شد.

کوری لوینسکی به این پرسش که «آیا این پیشنهاد شامل شهروندان مسلمان آمریکا که از کشور خارج می شوند خواهد شد؟» پاسخ نداده است.

اظهارات ترامپ موجی از مخالفت دیپلمات های آمریکایی و تحلیل گران سیاسی را نیز در پی داشته است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در 8 نوامبر سال 2016 برگزار شود.


ویدیو مرتبط :
واکنش هایی به اظهارات ترامپ در خصوص مسلمانان