مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



اجرای تئاتر «حضرت زینب؛ قهرمان کربلا»در باکو


به گزارش شیعه آنلاین ، سید ابراهیم ابراهیمی‌، رایزن فرهنگی ایران در باکو با توفیق حیدراف، رییس تئاتر دولتی لنکران در خصوص راهکارهای توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه تئاتر فی مابین دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در محل نمایندگی فرهنگی کشورمان صورت گرفت، رییس تئاتر شهر لنکران به همراه خیراله تقیان‌پور، کارگردان تئاتر کشورمان مباحثی را درباره همکاری‌های انجام گرفته در حوزه اجرای تئاتر «سلطان مار» اثر بهرام بیضایی به کارگردانی تقیان‌پور در شهر لنکران، بیان کرد.

ابراهیمی‌، رایزن فرهنگی ایران در باکو، ضمن بیان ویژگی‌های منحصر به فرد مناسبات و روابط فرهنگی بین ایران و آذربایجان در همه حوزه‌های فرهنگی و هنری، تئاتر را از جمله فعالیت‌های مؤثر در روابط فرهنگی فی مابین دو کشور دانست.

وی، با اشاره به سوابق برخی از همکاری‌های هنری به برگزاری «ارکستر سمفونی علمدار» که اخیرا به صورت مشترک اجرا شد، گفت: تئاتر با توجه به گستره کاری و تنوع آن می‌تواند موضوع همکاری مشترک قرار گیرد.

بنابر اعلام این خبر، در این دیدار مقرر شد تا رایزنی فرهنگی کشورمان با پیگیری و بسترسازی لازم در خصوص مبادله هیئت‌های هنری در حوزه تئاتر اقدام کند و در اولین گام، هماهنگی لازم برای معرفی تئاتر «سلطان مار» با بازی هنرمندان لنکران به عنوان نماینده گروه هنری تئاتر جمهوری آذربایجان برای شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را انجام دهد.

همچنین، در نظر گرفته شد تا به مناسبت ایام فاطمیه نسبت به اجرای تئاتر آیینی «سمنو» از سوی گروه تئاتر کشورمان جهت اجرا در شهر باکو و لنکران در اواخر امسال اقدام شود.با توجه به حضور خیراله تقیان‌پور طی چند روز آینده در باکو موافقت شد تا وی با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در باکو نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی برای گروه تئاتر منتظر که تحت نظر نمایندگی کشورمان مشغول به فعالیت است، اقدام کند و به اجرای تئاتر «حضرت زینب؛ قهرمان کربلا» که در 15 آبان‌ماه جاری در سالن آمفی تئاتر شهریار رایزنی فرهنگی باکو به نمایش در خواهد آمد نیز نظارت کند.

گفتنی است، آکادمی ملی تئاتر جمهوری آذربایجان (آذ درام) در حال حاضر تئاتری را با عنوان «کربلا» به کارگردانی خیراله تقیان‌پور و اتابک نادری، از هنرمندان کشورمان در دست تهیه دارد که به صورت رسمی از سوی وزارت فرهنگ و توریسم جمهوری آذربایجان مورد حمایت قرار گرفته و مراحل پایانی خود را می‌گذراند؛ این اثر هنری ماه آینده در باکو به روی صحنه خواهد رفت.


ویدیو مرتبط :
حضرت زینب (س) قهرمان کربلا