سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشکیل کمیته تحقیق در باره ارسال سلاح مشکوک به کردستان عراق


به گزارش ایرنا،نیروهای امنیتی عراق روز شنبه برای دومین بار در کمتر از دو هفته، یک محموله جدید سلاح مشکوک به همراه مقادیری مبالغ نقدی را در فرودگاه بین المللی بغداد و در حین انتقال به کردستان عراق کشف و ضبط کردند و عراقی ها به دلیل استفاده های تروریستی از این تسلیحات خواستار برخورد دولت با این پدیده جدید شدند.
رییس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان ملی عراق روز یکشنبه با اعتراض به این محموله های مشکوک ارسال شده به منطقه کردستان عراق، خواستار تحقیق و تفحص جدی در خصوص طرف های دریافت کننده این سلاح ها شده است.
'حاکم الزاملی' اضافه کرد: این محموله حامل سلاح های متوسط از جمله سلاح های صدا خفه کن و تک تیرانداز و مبالغی پول خارجی است.
منابع امنیتی عراق پیشتر هواپیمای نظامی را از آلمان و سلاح ها را ساخت کشور چک و مقادیر مبالغ نقدی را بالغ بر پنج میلیون دلار به علاوه یک میلیون 250 هزار یورو عنوان کرده بودند. انتقال این تسلیحات به منطقه شمال عراق، با توجه به کاربرد آن درعملیات تروریستی، با واکنش تندی روبه رو شده است.
حاکم الزاملی در این راستا با توجه به تکرار حادثه انتقال سلاح های مشکوک به اقلیم کردستان عراق ظرف دو هفته اخیر از تشکیل یک کمیته ویژه تحقیق و تحفص پارلمانی در خصوص حادثه جدید خبر داد.
دو هواپیما یکی از کشور سوئد و دیگری از کانادا حدود دوهفته قبل دو محموله حامل سلاح های صدا خفه کن را با خود حمل می کردند که نیروهای امنیتی فرودگاه بین المللی این دو هواپیما را متوقف کرده و در نهایت مقرر شد این هواپیماها به مبداء خود به همراه محموله یشان بازگردند.
رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق خواستار شناسایی علت ارسال این سلاح های مشکوک و طرف های دریافت کننده در منطقه کردستان عراق شده است.
براساس اعلام مسوولان امنیتی عراق، پرسنل هواپیمای آلمانی ضبط شده در فرودگاه بین المللی بغداد ادعا کرده اند که هواپیما متعلق به نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا است.
از طرفی عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان ملی عراق از وزارت خارجه کشورش خواست که برای ممانعت از ارسال این سلاح های مشکوک به منطقه کردستان عراق اقدام جدی انجام بدهد.
'اسکندر وتوت' همچنین از نخست وزیر عراق که فرماندهی کل قوای مسلح این کشور را برعهده دارد، برای ممانعت از تکرار چنین حوادثی خواهان موضع واضح و سخت گیرانه شد.
وی با اشاره به حوادث اخیر کشتار اهالی در طوزخورماتو و سنجار گفت که آنچه در طوز خورماتو و سنجار اتفاق افتاده نتیجه نرمش دولت در برابر باندهای مسلح است که به صورت غیرقانونی اقدام به خرید سلاح می کنند.
به گفته وی، دولت عراق بایستی به همه کشورهای دنیا اعلام کند که حق ندارند بدون اطلاع بغداد سلاح به این کشور ارسال کنند.
هواپیمای نظامی آلمانی نوع C160 روز گذشته در فرودگاه بین المللی بغداد کشف و ضبط شد و براساس گزارش رسانه های عراقی، این هواپیما همچنان در فرودگاه بغداد متوقف شده است.
خاورم *3*353*1770**1566

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کردهای عراق خواهان تشکیل کشور مستقل کردستان شدند