سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عربستان 9 ایرانی دیگر را به اتهام تلاش برای اقدام تروریستی دستگیر کرد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش دیپلماتیک میان تهران و ریاض که با کشته شدن 460 زائر ایرانی و گردن زده شدن 3 ایرانی دیگر، هر روز زوایای جدیدی به خود می‌گیرد، عربستان امروز از افزایش تعداد زندانیان ایرانی خود خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، نیروهای امنیتی این کشور در 10 روز اخیر 9 ایرانی را به ادعای تلاش برای انجام عملیات تروریستی دستگیر کرده‌اند که با احتساب 4 ایرانی دیگر که با ادعاهای مشابه، راهی زندان شده بودند، حالا تعداد بازداشتی‌های ایرانی با برچسب تروریست به 13 نفر رسیده است.

بازداشت‌های اخیر در 2 مرحله انجام شده که ابتدا 7 نفر و در عملیات مجزایی 2 ایرانی دیگر بازداشت شده‌اند.

عربستان می‌گوید که این افراد در هنگام دستگیری «هیچ گونه مقاومت یا تلاش برای فرار از خود نشان ندادند.»

یکی از ایرانی‌ها که پیش‌تر (در میان گروه 4 نفری بازداشتی‌ها) دستگیر شده بود، همراه با 1 تبعه افغان و 30 تبعه سعودی در عملیاتی که ادعا می‌شد شبکه جاسوسی ایران را هدف گرفته، راهی زندان شد.

این فرد در حال حاضر در دادگاه به سر می‌برد و دیروز (یکشنبه) رسیدگی به اتهامات وی در دادگاه جنایی عربستان از سر گرفته شد.

دادستان عربستان، مجازات «مرگ» را برای 25 نفر از اعضای این گروه درخواست کرده است. دادستان مدعی است که این افراد با مقامات و دیپلمات‌های ایرانی در سفارت ایران در ریاض و کنسول‌گری ایران در جده و مقر نماینده ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی در ارتباط بوده‌اند.

ایران یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری‌های اسلامی و از سرمایه‌گذاران اصلی در صندوق این سازمان است؛ سازمانی که دبیرخانه‌اش در شهر ساحلی جده قرار دارد.

انتهای پیام/ع


ویدیو مرتبط :
اعدام سه شهروند ایرانی در عربستان به اتهام مواد مخدر