سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شناسایی 139 فقره عرصه کشاورزی تغییر کاربری یافته غیرمجاز در تربت حیدریه


محمد کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سطح کلی این عرصه ها را 2.7هکتار عنوان کرد.
وی اظهار کرد: در این خصوص 95 فقره پرونده مربوط به 3.8 هکتار از عرصه های تغییر کاربری یافته، که بخشی از آن مربوط به سال قبل است تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع شد.
وی گفت: به دنبال این اقدام، از سوی دستگاه قضا و در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی برای هفت مورد از این پرونده ها، به مساحت سه هزار مترمربع، حکم صادر شده است.
کریمی افزود: تمدید قرارداد اجاره بها 22 مورد طرح های واگذاری و همچنین وصول عواید و درآمد بابت اجاره بهای اراضی دولتی نزد اشخاص حقیقی و حقوقی به میزان یک میلیارد و 660 میلیون ریال و نظارت بر واگذاری طرح های کشاورزی و غیرکشاورزی به میزان 850 هکتار در قالب 22 طرح، از دیگر اقدامات این مدیریت در حوزه اداره امور اراضی بوده است.
وی گفت: صدور مجوزهای لازم در راستای اجرای تبصره های چهار ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به میزان 140 مورد در اراضی کشاورزی و باغی شهرستان، تهیه نقشه های اراضی کشاورزی به میزان 500 هکتار، کمک به یکپارچه سازی اراضی کشاورزی به میزان 450 هکتار و برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی برای بهره برداران به میزان هزار و 700 ساعت، از اقدامات دیگر این مدیریت در سال جاری بوده است.
کریمی پاسخ به استعلامات دفترخانه ها بابت انتقال 85 فقره از اراضی زراعی و باغی به مساحت 35 هکتار و پاسخ به اداره ثبت اسناد و املاک بابت صدور سند مفروض به مقدار 29 مورد و به میزان 481 هکتار را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی در مدت یاد شده برشمرد.
79 درصد نیروی کار تربت حیدریه در گستره 90 هزار هکتاری زمینهای کشاورزی و باغی این شهرستان به کشاورزی اشتغال دارند.
بخش کشاورزی تربت حیدریه با تولید 37 نوع محصول زراعی و 31 نوع محصول باغی به ترتیب رتبه های پنجم و سوم را از این نظر در خراسان رضوی دارد.
یکی از شاخص ترین محصولات این شهرستان که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است زعفران می باشد که کشت آن در سطح 11 هزار هکتار با تولید سالانه 34 تن صورت می گیرد.
حدود 70 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/5132

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پارک جنگلی پیشکوه تربت حیدریه واسه بروبچ باحال تربت حیدریه