راهپیمایی بزرگ اربعین در تهران برگزار می‌شود


راهپیمایی بزرگ روز اربعین در تهران و از میدان امام حسین(ع) به سمت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در شرایطی که هر سال بر عظمت زائران پیاده حسینی در راه نجف - کربلا افزوده می‌شود، پیاده‌روی اربعین در تهران برای جاماندگان از کاروان زائران امام حسین(علیه السلام) طراحی شده و این مراسم هر سال با استقبال بیشتری از سوی مردم تهران مواجه شده است.

تهرانی‌ها 6 صبح چهارشنبه 11 آذر مصادف با روز اربعین در میدان امام حسین(علیه السلام) تجمع می‌کنند و پس از آن حرکت مردم عزادار به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) آغاز می‌شود. این مراسم با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در حرم حضرت عبدالعظیم تمام می‌شود.

پیاده‌روی بزرگ روز اربعین در تهران صبح روز چهارشنبه ۱۱ آذر از میدان امام حسین(ع) آغاز و پس از طی مسیری به طول تقریبی ۱۵ کلیومتر از خیابان ۱۷ شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، سه راه ورامین و میدان شهر ری در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از اقامه نماز ظهر و عصر پایان می‌یابد.

ستاد مردمی کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی نیز از مردم و هیئات مذهبی دعوت کرد تا روز چهارشنبه در راهپیمایی اربعین که از ساعت 7 صبح از میادین امام حسین(ع)، آزادی و امامزاده حسن(ع) آغاز می‌شود و تا حرم عبدالعظیم حسنی ادامه می‌یابد، شرکت کنند و به خیل عزاداران بپیوندند.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران راهپیمایی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در روز اربعین حسینی را با مشارکت سپاه پاسداران، ناجا، پلیس راهور، هیئت رزمندگان اسلام، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و زیر مجموعه‌های مختلف شهرداری تهران برگزار می‌کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
راهپیمایی اربعین حسینی در تهران