جان باختن دو دختر سوری در سواحل ترکیه + تصاویر


به گزارش مشرق، رسانه‌های ترکیه از غرق شدن دو کودک چهار ساله و یک ساله سوری در آب‌های منطقه ساحلی بدروم در غرب ترکیه خبر داد.

آن‌ها نیز سوار قایقی بودند که به سمت جزیره کاس یونان در حرکت بود و غرق شد. ۱۷ مسافر دیگر این قایق نجات داده شدند.

از سوی دیگر چهار کودک نیز روز جمعه در پی غرق شدن دو قایق دیگر حامل آوارگان در آب‌های سواحل غربی این کشور جان خود را از دست دادند.

جسد چهار کودک که افغان هستند در ساحل منطقه آیواجیک در شمال غرب ترکیه پیدا شد.

آن‌ها سوار یک قایق بادی بودند که در مسیر حرکت به سمت جزیره لسبوس یونان غرق شد. ۵۱ مسافر دیگر این قایق که سوری و افغان هستند، نجات داده شدند.

خبرگزاری فرانسه با استناد به آماری که سازمان ملل منتشر کرده است، اعلام کرد از آغاز سال کنونی میلادی بیش از ۶۵۰ هزار آواره که بیشترشان آوارگان سوری هستند از سواحل ترکیه عازم جزایر یونان شدند که دروازه‌های ورود به اتحادیه اروپا به شمار می‌روند.

بنا بر اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از ۵۰۰ تن از این مهاجران که بیشترشان کودک بودند، در این راه کشته شدند.

مسئولان اتحادیه اروپا و احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه قرار است روز یکشنبه در نشستی فوق العاده در بروکسل راه‌های جلوگیری از موج مهاجرت به اتحادیه اروپا را بررسی کنند.

اتحادیه اروپا با آنکارا در باره طرح اقدامی که از ترکیه می‌خواهد در ازای دریافت کمک مالی، لغو روادید برای شهروندان ترکیه‌ای و تسهیل نامزدی آنکارا برای پیوستن به اتحادیه اروپا، آوارگان سوری را در خاک خود نگه دارد، مذاکره می‌کند.


ویدیو مرتبط :
فیلم جسد کودک آواره سوری در سواحل ترکیه