مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



پل میان مصر و عربستان در قرآن ذکر شده است!


وزیر اوقاف مصر دراظهاراتی عجیب از ذکر شدن موضوع ایجاد پل ارتباطی میان مصر و عربستان در قرآن کریم خبرداد.

به گزارش «شیعه نیوز»، " محمد مختارجمعه " بیان کرد: بی شک اعلام ساخت پل میان دو کشور مصر و عربستان از سوی عبدالفتاح سیسی رییس جمهوری مصر و ملک سلمان پادشاه عربستان در راستای منافع دو کشور برادر و حمایت از روابط دوجانبه است.

وی در گفت وگو با خبرگزاری الشرق الاوسط مصر در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن کریم در شرم الشیخ گفت: قرآن در سوره تین دو کشور مصر و عربستان را به یکدیگر ربط داد، آنجا که می فرماید: و التین و الزیتون و طور سنین و هذا البلد الامین (سوگند به انجیر و زیتون و طور سینا و این شهر امن [و امان])!.

وی توضیح داد: بلد الامین همان مکه مکرمه است و بدین ترتیب خدای عزوجل میان دو منطقه مبارک یعنی طور سینا و بلد الحرام (نام دیگر مکه) ارتباط برقرار کرد!

منابع مصری اعلام کردند که در جریان سفر پنج روزه ملک سلمان پادشاه عربستان به مصر، برای اتصال دو کشور عربستان و مصر از طریق احداث پل موافقت کردند؛ مقام های قاهره همچنین موافقت کردند که در ازای دریافت سالانه 2 میلیارد دلار و نیز 25 درصد از بهای گاز و نفت استخراج شده از دو جزیر مورد اختلاف صنافیر و تیران، مالکیت آنها به ریاض واگذار شود.

خبر ترسیم مجدد مرزهای مصر و عربستان و احتمال عقب نشینی مصر از تملک خود بر دو جزیرۀ تیران و صنافیر در روزهای گذشته موجی از اعتراض در محافل سیاسی و اجتماعی مصر به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ 852


ویدیو مرتبط :
دلیل حمایت عربستان از مصر پس از سقوط اخوان