سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرماندار:استاندارد دوخت لباس کردی به نام یک جوان ثلاث باباجانی به ثبت رسید


به گزارش خبرنگار ایرنا علی گروسی روز چهارشنبه در شورای مهارت ثلاث باباجانی افزود: برای اولین بار در کشور است که طرح استاندارد مهارت دوزندگی لباس های کردی توسط جوان خلاق شهرستان ثلاث باباجانی تدوین و تهیه شده و پس از مراحل کارشناسی به تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور رسیده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون استاندارد مربوطه در بین 6 هزار استاندارد قابل مهارت کشور بارگذاری شده و قابل استفاده برای استان های کردنشین با توجه به پوشش محلی این استان ها می باشد.
گروسی در ادامه اظهار کرد: از اول سال جاری تاکنون 280 نفر در 24 رشته از قبیل تاسیسات، فناوری اطلاعات، مکانیک خودرو، تابلو فرش، برق ساختمان در این شهرستان آموزش دیده اند و هم اکنون نیز 132 نفر مشغول آموزش هستند.
وی نبود مهارت در بین جوانان را از موانع اشتغال در ثلاث باباجانی دانست و گفت: وجود مهارت یکی از برگ های برنده هر جامعه توسعه یافته در سطح کلان و داخلی در زمینه اشتغال می باشد.
فرماندار ثلاث باباجانی اظهار داشت: یکی از مهمترین سیاست های دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال جوانان از طریق آموزش های فنی و حرفه ای به ویژه در سطح روستاها می باشد.
وی از اعضای شورای مهارت ثلاث باباجانی خواست نسبت به بحث آموزش توجه ویژه داشته باشند و براساس پتانسیل ها و ظرفیت منطقه در جهت تشویق و ایجاد زمینه های اشتغال اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی نمایند.
گروسی در پایان تصریح کرد که با برنامه ریزی و پرداخت تسهیلات به ویژه در زمینه صنعت و باغداری می توان اشتغال پایداری در شهرستان به وجود آورد.
نادری مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه ای ثلاث باباجانی نیز گفت: در مرکز آموزشی این شهرستان آموزش جوشکاری، سفت کاری، آرماتوربندی؛ صنایع دستی، خیاطی، پخت نان و...انجام می شود.
شهرستان ثلاث باباجانی در شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
8066

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ثلاث باباجانی