سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طرح سناتورهای آمریکایی برای بازگرداندن تحریم‌های ایران به بهانه خرید تکنولوژی هسته‌ای از کره‌شمالی


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از پالیتیکال نیوز، سناتور جان تون، مایک راندز و جان کورنین طرحی را با نام قانون تحریم ایران و کره شمالی در سنای آمریکا پیشنهاد کرده‌اند که براساس آن در صورت تلاش ایران برای دریافت تکنولوژی هسته‌ای از کره شمالی، تمامی تحریم‌هایی که طبق توافق هسته‌ای رفع و یا تعلیق شده‌اند بازگردانده شوند.

سناتور تون در این زمینه گفت: اغلب آمریکایی‌ها از جمله خودم، به ایرانیها در زمینه عمل به تعهداتشان براساس توافق هسته‌ای اعتماد ندارند. اما اکنون که این توافق امضا شده است ما باید مطمئن شویم که ایران مسئولانه عمل می‌کند. ما می‌دانیم که کره شمالی به شدت تلاش می‌کند تا برای تکنولوژی تسلیحاتی خود بازار فروش پیدا کند. 

وی افزود: اگر مشخص شود که ایران به دنبال وارد کردن این تکنولوژی از پیونگ یانگ است تحریمها دوباره باید علیه ایران بازگردد.

مقامات ایرانی هرگونه تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و همکاری هسته‌ای و موشکی با کره شمالی را رد کرده‌اند.

قانونگذاران آمریکایی پس از عدم موفقیت برای از ریل خارج توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، همواره تلاش می‌کنند با تصویب قوانین و طرحهای جدید در کنگره این کشور ایران را مجددا تحت فشار قرار دهند و تحریمهای تعلیق شده را به جای اول خود بازگردانند.

سناتور راندز نیز مدعی شد؛ ایران نشان داده که قابل اعتماد نیست. کمی بعد از امضای توافق هسته‌ای، ایران موشک بالستیک دوربرد آزمایش کرد، در نزدیکی ناو آمریکایی موشک شلیک کرد و ملوانان آمریکایی را بازداشت کرد.

وی تاکید کرد که طرح جدید ما یک لایه اضافی برای مسئولیت پذیری ایران ایجاد می‌کند و در صورت خرید تکنولوژی هسته‌ای از کره شمالی، تحریمهای اقتصادی سریعا بازخواهد گشت. 

براساس این طرح، اگر رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا تایید کند که ایران این قانون را نقض کرده است باراک اوباما باید تحریمها علیه ایران را بازگرداند.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/W0805K


ویدیو مرتبط :
تصویب طرح جامع تحریم ایران به بهانه مقابله با اقدامات بی‌ثبات کننده ایران