سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رییس جمهور چین جنایت داعش را وحشیانه توصیف کرد


ربه گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه چین که پیشتر اعلام کرده بود درصدد کسب اطلاعات دقیق تری از این حادثه تروریستی است، ساعتی پیش اطلاعیه ای مبنی بر تایید این حادثه منتشر کرد.
انتشار خبر تایید کشته شدن «فانگ جین خویی» 50 ساله باعث شد «شی جین پنگ» رییس جمهور چین که هم اکنون در فیلیپین جهت شرکت در بیست و سومین اجلاس اپک بسر می برد، نسبت به این حادثه واکنش نشان دهد.
خبرگزاری شین هوا در گزارشی اعلام کرد که رییس جمهور چین این حادثه را وحشیانه و غیرانسانی خوانده و آن را قویا محکوم کرده است.
«لی کچیانگ» نخست وزیر چین نیز در واکنش به این حادثه آن را محکوم و با خانواده این شهروندی چینی ابراز همدردی کرد.
چین پیشتر و در واکنش به فعالیت های تروریستی در نقاط مختلف دنیا، خواستار ایجاد یک جبهه واحد بین المللی برای مبارزه با تروریسم به منظور ریشه کن کردن آن شده بود.
وزارت امور خارجه چین نیز پس از آنکه کشته شدن تبعه این کشور به دست داعش تایید شد با انتشار بیانیه در سایت رسمی خود، با خانواده این شهروند چینی ابراز همدردی و این حادثه را به آنان تسلیت گفت.
بیانیه می افزاید که «فانگ جین خویی» 50 ساله از اهالی شهر پکن بود که به عنوان پیمانکار آزاد راهی سوریه شده و در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) سال گذشته همراه با یک تبعه نروژی به اسارت در می آید.
بیانیه خاطر نشان کرد می کند که از زمان به گروگان گرفتن وی دولت چین تلاش مستمری را برای آزادسازی «فانگ» بکار گرفت.
در بیانیه آمده است که دولت چین این اقدام داعش را محکوم و تاکید می کند که مجرمانی که چنین جنایاتی مرتکب می شوند باید روزی به دست عدالت سپرده شوند.
گروه تروریستی تکفیری داعش که دو ماه پیش با اعلام به اسارت در آوردن یک تبعه نروژی و چینی طلب باج کرده بود، اواخر روز گذشته - چهارشنبه - با انتشار بیانیه ای در نشریه خود موسوم به «دابق» اعلام کرد که این دو نفر را به قتل رسانده است.
مدتی قبل روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ ، تصاویری از این دو نفر که شهروندان چین و نروژ هستند منتشر کرد که آنها را در لباس های زرد رنگ نشان می داد.
اسامی این دو نفر «اوله جان گریینسگام اولسفارد» نروژی و «فانگ جین خویی» پیمانکار آزاد چینی به ترتیب با 48 و 50 سال سن معرفی شد و بر روی لباس های آنان نوشته ای دیده می شد مبنی بر اینکه داعش آنها را به معرض فروش (حراج) گذاشته است.
گروه تکفیری داعش با انتشار عکس ها و بیانیه ای اعلام کرده بود که این دو نفر را گروگان گرفته است و در قبال دریافت پول آنها را آزاد خواهد کرد.
این گروه هرگز اعلام نکرد که این دو نفر را دقیقا در کجا و چه زمانی به گروگان گرفته و این بار هم در خصوص زمان کشتن آنها اظهار نظر نکرده اما گزارش ها حاکی است که آنها با گلوله به قتل رسیده اند.
شبکه خبری آسیا تایمز از هنگ کنگ نیز در گزارشی نوشت: داعش می گوید چون این دو نفر کافر بوده اند، حکم مرگ آنها را صادر کرده است.
آساق*231*1597

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جنایت وحشیانه داعش