هرگونه القائات خارج از مجلس در موضوع انتخاب هیات رئیسه نادرست است


یک عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: انتخاب هیات رئیسه مجلس دهم بر عهده نمایندگان است و هرگونه القائات خارج از مجلس در این زمینه نادرست است.

شهربانو امانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر حفظ همدلی وهمزبانی میان نمایندگان مجلس اظهار کرد: مردم ایران در سالی که گذشت با حضور حداکثری خود در انتخابات هفتم اسفند ماه و نیز دهم اردیبهشت به کسانی رای دادند که در نهایت مجلس همدل و همراه با دولت را شکل دهند ، بنابراین لازم است که نمایندگان مجلس دهم نیز رفتاری توام با صداقت و دوری از جنجال‌های سیاسی را پی بگیرند.

وی افزود: مجلس دهم نیازمند است تا علاوه بر حفظ همدلی و همراهی میان اعضای خود در جهت همراهی با برنامه‌های دولت در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد رونق در بازار حرکت کند تا دراین گذرگاه تاریخی که کشور در آن قرار گرفته است مطالبات داخلی که نیازمند مذاکره ملی است و نیز اجرای اصول بر زمین مانده قانون اساسی از جمله فصل سوم و در نهایت تامین حقوق شهروندی افراد در جامعه مورد توجه باشد و با همراهی مجلس ودولت تمامی این موارد به مرحله اجرا برسد.

امانی با بیان این که جریان‌های سیاسی حق دارند برای به دست آوردن اکثریت در هیات رئیسه مجلس دهم تلاش کنند گفت: این حق جریان‌های سیاسی است که به دنبال به دست آوردن هیات رئیسه مجلس دهم باشند اما هرگونه القائاتی که از خارج مجلس در این زمینه انجام شود نادرست است و در نهایت این نمایندگان هستند که باید تصمیم قطعی را بگیرند.

این عضو کارگزاران سازندگی ادامه داد: رواج افکارهای تفرقه افکنی میان نمایندگان مجلس در مسائل مختلف تاثیر گذار نخواهد بود و خود نمایندگان نیز از سواد و هوشمندی و بلوغ سیاسی برخوردار هستند و اسیر چنین اتفاقاتی نخواهند شد.

وی در پایان با اشاره به قابلیت‌های عارف و لاریجانی برای پشبرد امور مجلس اظهار کرد:‌آقای عارف به عنوان یک چهره ملی، مدیر، مدبر و تشخیص دهنده منافع ملی کشور است و آقای لاریجانی نیز با رفتارهای معقولانه و مدبرانه در جریان رای اعتماد به وزیران کابینه و تصویب برجام در مجلس به عنوان یک چهره ملی شناخته می‌شوند و هر دو می‌توانند برای پیگیری مطالبات مردم در مجلس به پیشبرد امور کمک کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تذکر نماینده اردستان به هیات رئیسه مجلس -94/06/03