سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سونامی سرطان در ایران به دلیل تشخیص بهتر سرطان در کشور است


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، عظیم مهرور رئیس بیمارستان محک در افتتاح نخستین بخش درد برای کودکان مبتلا به سرطان با تشریح فعالیت‌های این بیمارستان عنوان کرد: خوشبختانه در این بیمارستان پیوند مغز استخوان و همچنین بخش‌های رادیوتراپی صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: بر اساس اساسنامه بیمارستان محک، کودکان مبتلا به سرطان نباید تا آخرین لحظه عمرشان دردی بکشند. بر این اساس بخش درد و درمان‌های تسکینی در این بیمارستان راه‌اندازی شد و امیدواریم در برنامه‌های آینده برنامه‌های حمایتی را در منزل بیمار را نیز اجرا کنیم.

مهرور در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سونامی سرطان در ایران و آمار این معضل در بین کودکان بیمار، گفت: اول اینکه آمار دقیقی در حوزه ثبت سرطان رد کشور ما وجود ندارد. از طرفی هم طی 30 سال گذشته روند تشخیص بیماری‌ها افزایش یافته است به طوریکه در گذشته‌های نه چندان دور کودکان بر اثر اسهال و استفراغ دچار بیماری و حتی مرگ می‌شدند و در آن زمان‌ها از پزشکان پاکستانی، بنگلادشی و حتی افغانستانی استفاده می‌کردیم ولی امروز بیماری‌های کشنده تشخیص داده می‌شود بنابراین این احساس بوجود می‌آید که ما با سونامی سرطان مواجه هستیم در حالیکه تشخیص‌های این بیماری بیشتر شده است.

وی ادامه داد: البته از عوامل خطر در شیوع بیماری سرطان از جمله آلودگی‌ها، تغذیه نامناسب نباید گذشت. کما اینکه مسئله ژنتیک در ابتلا به سرطان نیز بسیار اهمیت دارد. بنابراین ما نیز به سمت تشخیص‌های مولکولی که بهترین درمان را در برخواهد داشت پیش می‌رویم. کما اینکه هم‌اکنون نیز 100 تخت این بیمارستان پر است.

رئیس بیمارستان محک با تشریح آمار مبتلایان به سرطان در ایران خاطرنشان کرد: این آمار در حدود 12 تا 16 نفر در هر 100 هزار نفر است. بیشترین ابتلای سرطان در کودکان نیز به ترتیب مربوط به خون، مغز و چشم است ولی به جرات می‌توان گفت اگر همه عوامل و استانداردها رعایت شود در 90 درصد درمان‌ بیمار علی‌الخصوص امکانپذیر است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مصاحبه دکتر ضرابی سونامی سرطان در ایران 1