پالمیرا در محاصره ی داعش / تروریست ها در غرب، شرق، شمال و جنوب این شهر مستقر شده اند!


داعش، اکنون شهر پالمیرا را "از همه جهت به جز بخش جنوب غربی" محاصره کرده‌ و نیروهای آن در ۴۰ کیلومتری غرب، ۲۵ کیلومتری شرق، ۱۰ کیلومتری شمال و ۱۲ کیلومتری جنوب آن مستقر شده‌اند.

 نیروهای گروه تروریستی داعش اعلام کردند که شهر باستانی پالمیرا را محاصره کرده‌اند. این اقدام کمتر از دو ماه پس از بازپس‌گیری این شهر از داعش از سوی ارتش دولتی سوریه صورت می‌گیرد. نیروهای داعش همچنین مسیر حمص به پالمیرا را مسدود کرده‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از فرانس پرس، رامی عبدالرحمان، رئیس ناظران حقوق بشر سوری، به خبرگزاری فرانسه گفته است که پس از بازپس‌گیری پالمیرا از نیروهای داعش، اکنون بستن مسیر حمص به پالمیرا "اقدامی استراتژیک" محسوب می‌شود که"درگیری‌های شدید" میان دو گروه ایجاد خواهد کرد.

به گفته وی داعش، اکنون شهر پالمیرا را "از همه جهت به جز بخش جنوب غربی" محاصره کرده‌ و نیروهای آن در ۴۰ کیلومتری غرب، ۲۵ کیلومتری شرق، ۱۰ کیلومتری شمال و ۱۲ کیلومتری جنوب آن مستقر شده‌اند.

رئیس ناظران حقوق بشر سوری همچنین مسیر مسدود شده توسط داعش را "مسیر اصلی" میان دو شهر حمص و پالمیرا خوانده ، اما تأکید کرده که این تنها مسیر نیست

شهر پالمیرا که از سوی یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده، از ۲۱ مه ۲۰۱۵ به دست نیروهای داعش افتاده بود. دولت اسلامی پس از تصرف این شهر؛ بناهای تاریخی بسیاری از جمله معبد "بعل" را ویران کرده بود. قدمت برخی از ویرانه‌های پالمیرا به سده‌های یکم و دوم میلادی بازمی‌گردد.

محاصره پالمیرا از سوی داعش در حالی صورت می‌گیرد که روز شنبه گذشته دولت سوریه با برگزاری یک کنسرت ملی در آمفی تئاتر پالمیرا بازپس گیری این شهر را جشن گرفته بود.


ویدیو مرتبط :
نبرد ارتش سوریه در شمال شهر پالمیرا با تروریست‌های داعش