ریگی را برگرداندیم، امثال خاوری که عددی نیستند


رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما ریگی را به کشور بازگرداندیم، امثال خاوری که عددی نیستند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر سراج در حاشیه نشست خود و قائم مقام وزیر نظارت جمهوری خلق چین که امروز در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مواردی در خصوص سوء استفاده از فضای پساتحریم تاکنون به سازمان بازرسی کل کشور گزارش شده است یا خیر، گفت: ما پرونده‌ها را به صورت روتین تشکیل و آنها را بررسی می‌کنیم. در خصوص فضای پساتحریم نیز هماهنگی‌هایی با دولت داشته‌ایم که بیشتر در این خصوص قراردادها به ویژه قراردادهای دولتی را نظارت بیشتری داشته باشیم تا مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: به طور کلی باید بگوییم در این زمینه پرونده خاصی نداشته‌ایم.

سراج درباره سیل‌ها اخیر در مازندران و ایلام که سئوال یکی دیگر از خبرنگاران بود گفت: در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفته و گزارش جامعی به مراجع مربوطه ارسال شده است. حتی مشخص شده چه فردی به چه میزانی مسئولیت داشته است؛ در واقع در تمام استان های کشور گزارش‌ها به شکل جامع برای مسئولان ارسال شده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره ادعای بابک زنجانی در دادگاه مبنی بر اینکه وزارت نفت از فردی یک محموله 5 میلیاردی طلبکار است و باید آن را پس بگیرد گفت: در جریان این موضوع نیستم و اطلاعی در این زمینه ندارم.

سراج در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود فرزند یکی از وزرای دولت سابق در پرونده دکل گمشده نفتی نقش داشته، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: این موضوع را در روزنامه خواندم، البته گزارش در خصوص پرونده دکل نفتی گمشده تکمیل و به دادسرا ارجاع شده است. کیفرخواست آن نیز صادر شده است. در موضوع اولیه، تحقیقات کامل و در قسمت دوم ماجرا استعلام از وزارت نفت گرفته شده و گزارش‌ها در حال بررسی است، اما به دلیل محرمانه بودن آن نمی‌توانم نام شخص را بیاورم.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای آنتونف که سئوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، گفت: گزارش مربوط به این پرونده تکمیل شده و در حال حاضر در مجتمع جنایی در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه تا حکمی قطعی نشود نمی‌توانیم نام افراد را بیان کنیم، گفت: اگر حکم قطعی و به نتیجه برسد سیاست قوه قضائیه این است که این موضوع را اعلام کند ولی اکنون به صلاح نیست اسم اشخاص مطرح شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره آخرین وضعیت محمودرضا خاوری، گفت: هنوز برای بازگشت وی قول می‌دهم؛ چرا که سیاست ما این است این فرد را به کشور بازگردانیم. تنها یک خاوری بود که در رسانه‌ها برجسته شد، افراد دیگری هم بودند. حتی یک مورد در حال حاضر وجود دارد که با وی تماس تلفنی داشته‌ایم و این فرد 100 میلیارد تومان شبیه اقدام زنجانی از وزارت نفت گرفته که خوشبختانه اکنون 60 میلیارد تومان آن به کشور بازگردانده شده و در اختیار ماست.

وی ادامه داد:‌ این فرد خانه‌ها و ماشین‌های آخرین سیستم داشته که خوشبختانه اقدامات خوبی برای بازگرداندن اموال وی به ایران صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فرد مذکور به کشور کانادا پناهنده شده است، گفت: نمی‌توانم شیوه کشف وی را توضیح دهم اما یکی از مدیران کل سازمان بازرسی به صورت تلفنی با آن فرد در تماس است.

وی در پایان در رابطه با اینکه آیا در مورد پرونده خاوری اتفاق جدیدی رخ داده است، گفت: اتفاق جدیدی در رابطه با وی صورت نگرفته، اما به سیاست دولت جدید کانادا امیدواریم که بتوانیم افرادی که به کانادا پناهنده می‌شوند و اقدامات فسادآمیز انجام می‌دهند را به کشور بازگردانیم. ما ریگی را برگردانیدم اینها که دیگر عددی نیستند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
عبد الرئوف ریگی برادر عبدالمالک ریگی کشته شد