علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مدیرعامل مخابرات گلستان: بخش تلفن ثابت زیان ده است/80میلیاردریال طلب


به گزارش ایرنا غلامعلی شهمرادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: درآمد ثابت هر خط تلفن 40 هزار ریال است، اما نگهداری آن دو برابر این رقم را نیاز دارد و مجموع هزینه های سرمایه گذاری و نگهداری هر خط به 10 میلیون ریال می رسد.
وی افزود: از سوی دیگر تعرفه های خطوط ثابت تلفن، با وجود افزایش هزینه دیگر خدمات عمومی افزایشی نداشته است.
شهمرادی با اشاره به اجرای طرح همکدی (هشت رقمی در سراسر استان) از سال 93، ادامه داد: مکالمات درون استانی دقیقه ای 30 ریال محاسبه می شود و 80 تا 90 درصد مکالمه ها درون استانی است.
وی گفت: در بخش تلفن ثابت، در یک بازده زمانی یک ساله 40 میلیارد ریال کاهش درآمد داشته ایم، ضمن این که شرکت مخابرات استان در بخش مطالیات تلفن ثابت نزدیک به 80 میلیارد ریال طلب دارد که از این میزان 10 میلیارد ریال به شرکت ها، ارگان ها و نهادهای دولتی و مابقی به مردم تعلق دارد.
مدیر عامل شرکت مخابرات گلستان گفت: اکنون 606 هزار مشترک خطوط تلفن ثابت مشغول کار در استان داریم که از این تعداد 135 هزار مشترک از خدمات IDSL (اینترنت پرسرعت) استفاده می کنند.
به گفته وی براساس این آمار، میزان مشترکین خدمات اینترنت پرسرعت الان 22 درصد است که این میزان باید طی پنج سال به 50 درصد برسد.
وی تصریح کرد: از مجموع جمعیت حدود یک میلیون و 900 هزار نفری استان، یک میلیون و 400 هزار مشترک همراه اول هستند و یک میلیون و 200 هزار نفر هم مشترک ایرانسل در استان وجود دارد که این آمارها در مجموع نشان می دهد هر گلستانی بیش از یک عدد سیم کارت در حال استفاده دارد.
شهمرادی یادآور شد: از کل مشترکین خطوط ثابت 85 هزار نفر از خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان و حدود 50 هزار نفر نیز از خدمات شرکت های دیگر استفاده می کنند که اگر مجموع 135 هزار مشترک اینترنت پرسرعت استان را بر کل جمعیت گلستان تقسیم کنیم، ضریب نفوذ اینترنت در تلفن های ثابت، حدود هفت درصد می شود که چند دهم درصد از میانگین کشوری پائین تر است.
مدیر عامل مخابرات گلستان در خصوص مشکل سرقت تجهیزات به خصوص کابل های تلفن نیز گفت: کابل های 80 تا 90 روستا در استان به تکرار مورد سرقت قرار می گیرد و اکنون خطوط تلفن 40 تا 50 روستا در حال ترمیم است.
شهمرادی افزود: برای ترمیم سرقت ها یکصد میلیارد ریال اعتبار لازم است.
3014/1648

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مدیرعامل مخابرات: مخابرات گنج است و سر گنج همیشه دعواست