مروری بر حاشیه های اخیر تلویزیون


مروری بر حاشیه های اخیر تلویزیونروزنامه سینما/ سهم کنداکتور شبکه های تلویزیون در روزهای جمعه بیشتر از برنامه های ترکیبی و خبری است و به همین دلیل در بازخوانی ما هم این برنامه سهم بیشتری دارد.

در جست و جوی قهرمان وطنی

برنامه «هفت» این هفته به دنبال «قهرمان» در سینمای ایران بود، سوژه ای که به بهانه آن بهروز افخمی گفتگوی مفصلی با مسعود جعفری جوزانی داشت و نظرسنجی برنامه هم به توانمندی کارگردانان ایرانی در خلق قهرمان اختصاصی پیدا کرد اما بخش جالب این برنامه، کلیپ گزارشی کوتاهی بود با عنوان «بازگشت قهرمان» که از نگاهی متفاوت روایت نوجوانان ایرانی از قهرمان را به تصویر درآورده بود.

در این گزارش ابتدا دیدگاه این نوجوانان درباره مفهوم قهرمان و نمونه های خاطره ساز آن در تولیدات هالیوودی همچون بتمن و اسپایدرمن پخش شد و در ادامه به واسطه حضور این نوجوانان در حاشیه آیین تشییع پیکر شهدای غواص تعریف متفاوتی از «قهرمان ایرانی» ارائه شد. این آیتم گزارشی، رنگ و طعم متفاوتی در پرداختن به مفهوم «قهرمان» در برنامه های تخصصی از این جنس داشت که می توان بابت تهیه و پخش آن به بروبچه های «هفت» دست مریزاد گفت.

رونمایی از پشت پرده

برنامه «دورهمی» حالا آرام آرام دارد بیشتر شبیه آثار مهران مدیری می شود! برنامه ای که در آغاز با طراحی و کارگردانی مهراب قاسم خانی کلید خورده بود و حالا چند هفته ای است که به واسطه جدایی ناخواسته قاسم خانی از این گروه، مهران مدیری سکانداری آن را بر عهده گرفته است. هر چند کارگردانی مهران مدیری هنوز در تیتراژ دورهمی رسمیت پیدا نکرده است اما جمعه شب و زمانی که در قسمت پایانی برنامه بخش هایی از پشت صحنه آن روی آنتن رفت، می شد رد پای نگاه مدیری را در این ایده دید؛ ایده ای که در تولیدات مهران مدیری تبدیل به یک امضای مشترک شده است

فارغ از این مسئله در نماهای به تصویر در آمده از پشت صحنه این برنامه به ویژه در آیتم های نمایشی به وضوح می شد هدایت و کارگردانی مهران مدیری را دید. باید دید آیا تیتراژ این برنامه هم در هفته های آینده از بلاتکلیفی خارج می شود و به صورت رسمی شاهد درج نام کارگردان در پایان این مجموعه خواهیم بود؟

ایستادن پای «علی البدل»

شایعه و تکذیب همواره در فضای رسانه ای وجود دارد. گاهی خبری به صورت شنیده های غیررسمی در فضای رسانه ای منتشر شده و خیلی زود با تکذیبیه ها و توضیحات رسمی بایگانی می شود. داستان سریال «علی البدل» و شایعاتی که به واسطه یک پست اینستاگرامی کلید خورد اما گویی برای تلویزیون رنگ و بویی ویژه تر از دیگر خبرهای غیررسمی داشته است.

بعد از آن که پست جنجالی محسن تنابنده مبنی بر این که عطای کار در تلویزیون را به لقایش بخشیده است، بسیاری این پست را نشانه تعطیلی سریال «علی البدل» و منفی شدن ساخت آن دانستند اما خیلی زود این خبر از سوی الهام غفوری، تهیه کننده این سریال تکذیب شد. با این همه و برای محکم کاری، بسته خبری 20:30 در روز جمعه سراغ تهیه کننده «علی البدل» رفت تا بار دیگر از زبان او اعلام کند که این سریال حتما به زودی کلید می خورد و تلاش این است که به باکس پخش رمضان برسد.

منبع:


ویدیو مرتبط :
مروری بر پرچمداران خانواده Galaxy Sسامسونگ در 5سال اخیر